Download as pdf or txt
Download as pdf or txt
You are on page 1of 1

Kiszámoló – egy blog a pénzügyekről

Pénzügyi tanácsadás, ahogy mindig is szeretted volna.

Oktatás a pénzügyekről Oktatás cégeknek Pénzügyi tanácsadás Kiszámoló életbiztosítás Kalkulátorok

Hirdetés
Okos úr és Buta úr autót vásárol
2012-03-04  Kiszamolo  Nincs kategorizálva

 Share  Tweet

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Ok No
Aktualizálva 2014 májusában, az akkori (túl) alacsony hitel és betéti kamatokkal, illetve aktuális autóárakkal.

Több bejegyzés volt már arról, hogy költsd ésszel a pénzed és hozz okos döntéseket a pénzügyeidben.

Most egy történetet szeretnék nektek elmondani számokkal, ahogy már tőlem megszoktátok.

A történet Okos Úrról és Buta Úrról szól, mindketten 35 évesek, egymás szomszédai. Hasonló a keresetük és a
munkájuk is.

Buta úr azon gondolkodik, hogy már 35 éves és mindig nincs neki egy igazán szép autója, márpedig kell a lelkének,
hogy ilyen idősen egy szép autóban boldogan tudjon utazni. Meg aztán itt vannak az üzleti partnerek is, már ez miatt
is fontos, hogy mutassa, hogy mennyire tehetős.

Természetesen nem az, ezért kénytelen hitelből vásárolni.

Bár a szíve vágya egy Mondeo volt, de józan maradt, tudta, hogy azt nem engedheti meg magának. Ezért kinézett
magának egy Ford Focus Trend-et, 1,6-os motorral, 5.240.000 Ft-ért.

A forint alapú hitelt csak 25% önerő mellett kapta meg, ezért befizette az 1.500 ezer Ft önerőt. Így a havi törlesztője
84 hónapos futamidő mellett 63.250 Ft lett, 11,6%-os THM mellett. Euróban egy kicsit olcsóbb lett volna, de még
élénken emlékszik Buta úr a lakáshitelének az elszállására, ezért maradt a forintnál.

Okos úr, a szomszéd nem küzdött se elvetettség-érzéssel, sem kisebbrendűségi komplexussal és tudta, hogy az ő
üzleti partnereinek fontosabb, hogy tud-e időben fizetni, mintsem, hogy milyen autóval megy a tárgyalásra.

Úgy gondolta, ő még fiatal ember, ráér később is puccos autót vásárolni, ezért azért az összegért, amit Buta úr
önerőként befizetett, szintén vett egy 1,6-os Focus Trend-et, csak használtat. Nem túl sok keresgélés után talált egy
szép és jó állapotú 2008-as autót. Mivel tudta, hogy egy mai 6 éves autóval semmi baj nem szokott lenni, nyugodtan
és örömmel használta.
Egy idézet találomra
(Mivel tényleg okos volt, ezért eleve kevesett futott, Magyarországon vásárolt autót keresett, kicsit drágábban, mint a
legolcsóbbak és még vásárlás előtt elvitte szakszervizbe, ahol 9, azaz kilenc ezer forintért átnézték az autót és A gazdag emberek négy generációig
terveznek előre. A szegények még a
körbemérték, hogy nem volt törött és a futott kilométer is reális.) következő szombat estéig sem.
— Gloria Steinem
Amit Buta úr havonta befizetett törlesztőre, azt ő félretette prémium állampapírba, hónapról-hónapra, infláció felett Következő idézet »
3%-os kamatra és minden év végén TBSZ számlát nyitott, hogy kamatadó-mentes legyen a megtakarítása. Mivel
mégis csak 6 éves autója volt, évente 80 ezerrel többet költött szervizre, mint Buta úr, így csak 57  ezret tudott
Keresés a kiszamolo.hu-n
eltenni havonta.

Search …

Támogathatod a munkánkat

Buta úrnak az új autó miatt érzett kezdeti euforiája hamar elmúlt, de azért jó érzéssel töltötte el, akárhányszor
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is
meglátta a szomszéd 6 éves autóját. Lám, mennyivel többet értem el, pedig egyidősek vagyunk. támogatni a munkánkat.
Amikor az autó öt éves lett, Buta úr elhatározta, hogy lecseréli egy újra. Bár még mindig egy drágább modellre
Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-
vágyott, uralkodott a vágyain.
01558219-00100002 számlaszámra a
Eladásnál kicsit szíven ütötte, hogy egy ötéves Focusért csak 1,65 millió forintot adnak, közel ennyivel tartozott még Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény
a banknak az előző hitele miatt. "Támogatás" (fontos!)

Így újra a zsebébe kellett nyúlnia az önerő miatt és újabb hitelt kellett felvennie.

Okos úr is lecserélte az autóját. Az eladáson bukott 500 ezret és újra vett egy autót Buta úr önrészéért.
Bankkártyás támogatási lehetőség
5 év múlva Buta úr megint cserélni akart és megint azzal szembesült, hogy az autója értéke megint csak pont a hitel
hamarosan.
kiegyenlítésére elég.

Így 10 év múlva 2×1,3 millió befizetése után ott állt autó és egy fillér nélkül. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz
bennünket a támogatásra.
Okos úr 10 év múlva rendelkezett egy akkor 800 ezret érő autóval, igaz, egyszer kifizetett 1,3 milliót és egyszer
ráfizetett az eladási árra 500 ezret.
Archívum
Viszont találjuk ki, mennyi pénze volt a bankban?

Nos, a 120 hónap alatt 4,7%-os kamattal (a prémium állampapír jelenlegi kamata) a hitelfelvétel hiányából félrerakott 2019 szeptember (16)
havi 57  ezer forintja a kamatok miatt közel kilencmillió  forintra hízott. (Egyébként hat év után már készpénzért is 2019 augusztus (18)
vehetett volna egy új autót, több mint 5 milliója volt már a bankban akkor is.) 2019 július (19)
2019 június (18)
Ebből lejött a kezdeti 1,3 és a késöbbi 0,5 milliós befektetés, viszont hozzá kell adni az autó 800 ezres jelenlegi 2019 május (17)
értékét. 2019 április (19)
2019 március (22)
Tehát Buta úrhoz képest, aki mínusz 2,6 millió áll és még autója sincs, Okos úr közel  kilenc millió  forinttal
2019 február (17)
gazdagabb tíz év alatt csak azért, mert azt mondta magában, hogy ő akkor is teljes értékű ember, ha átlag 6-8
2019 január (16)
éves autóval jár és nem egy 0-2 éves autóval utazik.
2018 december (25)
Akarsz elképedni? Tippeld meg, hogy nyugdíjba vonulásukkor mennyi pénzzel megy nyugdíjba Okos úr, csak azért 2018 november (19)
mert nem költötte ezt a havi 60 ezret feleslegesen új autó hitelére? 2018 október (23)
2018 szeptember (21)
Ha pontosan akarunk számolni, akkor  figyelembe kell venni az infláció hatását  is. Ezért csak az infláció feletti 2018 augusztus (18)
hozammal számolunk, ami jelenleg +3% az infláció felett a fentebb említett prémium állampapír esetében. Így azt 2018 július (18)
kapjuk, hogy mai értéken(!!)  Okos úr 32.541.584 Ft-tal lesz gazdagabb, pusztán azért, mert nem dobott ki az 2018 június (20)
ablakon havi 57 ezer forintot egy új autó hitelére, helyette ugyanezen idő alatt egy hat évvel idősebb autóval járt. 2018 május (24)
2018 április (20)
Amíg Buta úr nyugdíjasként csak a szép emlékeiből tud megélni, hogy fiatal korában milyen szép autói is voltak, 2018 március (19)
addig Okos úr évente többször elviszi a megspórolt pénzből a feleségét a tengerpartra. 2018 február (25)
2018 január (29)
Gondoltad volna, hogy ennyivel drágább az új autód egy használthoz képest?
2017 december (19)
Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő. 2017 november (28)
2017 október (20)
Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további 2017 szeptember (22)
információért. 2017 augusztus (31)
2017 július (23)
Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
2017 június (21)
Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a 2017 május (25)
facebookon:www.facebook.com/kiszamolo vagy RSS-en 2017 április (25)
2017 március (24)
2017 február (28)
2017 január (28)
2016 december (24)
2016 november (20)
2016 október (27)
264 hozzászólás 2016 szeptember (20)
2016 augusztus (27)
2016 július (22)
Újabb hozzászólások »
2016 június (24)
2016 május (26)
nnk 2016 április (27)
2012-03-06 at 08:33
2016 március (33)
2016 február (34)
alapigazság, hogy új autót nem veszünk. Ahogy kihozod a szalonból, már X%-kal kevesebbet ér (10?, 20?)…
2016 január (21)
Amit kihagytál a számításból: új autót csak CASCO-val adnak hitelre, bár nem tudom, annak számottevő-e a 2015 december (24)
díja a hitelhez képest. 2015 november (22)
2015 október (17)
2015 szeptember (20)
2015 augusztus (29)
2015 július (20)
Benke
2015 június (22)
2012-03-06 at 08:52
2015 május (26)
2015 április (24)
Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós
2015 március (25)
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény
2015 február (21)
adó…stb.
2015 január (21)
2014 december (22)
2014 november (17)
Benke 2014 október (26)
2012-03-06 at 08:52 2014 szeptember (25)
2014 augusztus (11)
Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós 2014 július (17)
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény 2014 június (16)
adó…stb. 2014 május (11)
2014 április (14)
2014 március (12)
2014 február (14)
Benke 2014 január (17)
2012-03-06 at 08:52 2013 december (13)
2013 november (25)
Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós 2013 október (20)
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény 2013 szeptember (19)
adó…stb. 2013 augusztus (33)
2013 július (13)
2013 június (16)
2013 május (22)
Benke 2013 április (27)
2012-03-06 at 08:52
2013 március (22)
2013 február (23)
Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós
2013 január (40)
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény
2012 december (22)
adó…stb.
2012 november (15)
2012 október (17)
2012 szeptember (17)
2012 augusztus (9)
Benke
2012 július (5)
2012-03-06 at 08:52
2012 június (8)
2012 május (10)
Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós
2012 április (9)
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény
2012 március (22)
adó…stb.
2012 február (17)
2012 január (22)
2011 december (12)
Benke 2011 november (30)
2012-03-06 at 08:52 2011 október (14)
2011 szeptember (4)
Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós 2011 augusztus (7)
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény 2011 július (9)
adó…stb. 2011 június (5)
2011 május (2)
2011 március (2)

Benke
2012-03-06 at 08:52 Legutóbbi bejegyzések

Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós SZÉP kártya sikerek
szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény Raiffeisen: megszűnnek a régi
adó…stb. számlacsomagok
Suhanj támogatás Revoluttal.
Kiszámoló Életbiztosítás szeptember
Megszűnt az ötéves prémium
themanwho
állampapír?
2012-03-06 at 09:41

A Malacpersely csak 5 millióig fizet 7,5%-ot, igaz 3 is lehet belőle, de az még mindig csak 15 millió. Bár ha
minden családtagnak van 3, akkor már OK. Kategóriák

Pár kérdés: ha senki nem vesz új autót, kitől vesz használtat Okos úr? Miért jó évente többször a tengerpartra átverés
menni? Mi van, ha nem érem meg a nyugdíjaskort, és cserébe csak régi autóval jártam, miközben mindig egy befektetés
újra vágytam? Be kell látni, a pénzügyek kezelése egyben értékválasztást is jelent. Mi a pénz keresésének Biztosítás
végső célja: a felhalmozása, vagy az “elégetése”? csalás
Egyéb
hitel
ingatlan
whave jog
2012-03-06 at 09:52 könyvelés
lakástakarék
Haver, ez a kiszamolo blog, ahol kiszamoljak, amire az atlagmagyar keptelen: ha mindig uj autot veszel a mobil
hasznalttal szemben, hol leszel 5-10-20 ev mulva. Nincs kategorizálva
pénzügyi tanácsadás
Ha neked az a vagyad, hogy csecse uj autok torlesztoreszleteibe old a penzed, nem hiszem, hogy barki
pénzváltás
radszolna erte, csak lehet, akkor a totalcar blogon jobban erezned magad
personal finance
Felmerul az orok kiszamolo-kerdes: szukseged van ra, vagy csak szeretnel uj autot? Ha csak szeretnel, megeri
rafizetni a reszletekre, nem er ra inkabb osszegyujtened a penzt es megvenned?
Meta
Tenyleg elkezdjuk kommentekben racionalizalni a ‘nem-engedhetem-meg-magamnak-csak-hitelre-de-kell-az-uj-
auto’ hozzaallast?
Bejelentkezés
RSS (bejegyzés)
RSS (hozzászólás)
WordPress.org
EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

EeyeoreEeyeore
2012-03-06 at 10:04

Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?


Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót
egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer
forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy
Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos
úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és
csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a
használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága.
Sorolhatnám.
Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

pdw
2012-03-06 at 10:26

A cikk alapelve es gondolatmenete teljesen helyes, azonban ne feledjuk: az autovasarlast sok minden mashoz
hasonloan nem lehet objektivan csinalni. Bankszamlat meg hitelt lehet felvenni objektivan, kizarolag a feltetelek
es dijak fuggvenyeben, de autot nem.

Amugy csak nehany esetet irnek ami egyreszt nem szamszerusitheto egyertelmuen, ami meg igen az pedig
megerne egy kulon szamitast:

a) Buta ur nem hitelre vesz uj autot hanem KP-re


a 1) Buta ur mivel KP-re vett uj autot es emellett torlesztoreszleteket el tudja rakni Malacperselybe.
b) Buta ur nem csereli le 5 ev mulva az autojat, hanem csak 10 v 15 utan.
c) a) b)
d) Buta ur nem ert az autokhoz, igy nem tudja felmerni a maganszemely altal kinalt jarmu allapotat
e) Buta ur nem bizik az autokereskedesekben d)
f) Buta urnak megeri az uj auto felara, azt hogy ne erje varatlan meghibasodas (illetve ha megis bekovetkezik,
azt a garancia fedezi)
g) Buta urnak megeri az uj auto felara, az uj autokban levo fejlettebb biztonsagi, kenyelmi, illetve technikai
megoldasokert

Ezek jutottak eszembe, lehet trollkodni

pdw
2012-03-06 at 10:29

Ja es megelozve az a) pont-ra esetlegesen erkezo “Na de ki tud manapsag KP-re uj autot venni?” kerdest: ha
nem tudsz ne vegyel uj autot.
Hitelre az idiotak vesznek magancelra, hameg munkahoz kell epitse be az arkepzesbe (berigenybe).

eusebius
2012-03-06 at 10:29

Nekem van Buta barátom, aki mára Okos lett, pont egy autóhitel miatt
A párizsi és berlini magas szervízdíjjak miatt ott olcsón megvehető a 6 éves Ford, itthon meg független, ügyes
szaki jó áron javít, ilyen meg minden faluban akad.
Bármely hitel átkúrás, hiszen a 10 millás lakás tulajdonképpen 15, mondjuk, de eladáskor csak 10-11. A
kocsinál mégrosszabb, az 5 millás kocsi 8-ba kerül és 2-3-ért tudja eladni…
Ha annyira kell az új autó, akkor egy használt, néhány százezres, megbízható típus megvásárlásával és
néhány éves használatával kigazdálkodható az új csoda árának jelentős része.
Nekem E11 Corollám van, még nem tartok 1 milliónál a teljes kiadásokat tekintve, de a vételár áráért talán ma is
el tudnám adni. Ja, és a 70E-t félreteszem havonta

Véleményem szerint ez a cikk nem a rongyrázásról és sz*rrágásról szól, hanem az észszerűségről.

nnk
2012-03-06 at 10:33

szerintem sokan elvetettétek a sulykot.


autó, új autó kb mindig is luxus volt, csak manapság esetleg kisebb luxus.

a cikk lényege nem erről szól. Autó helyett állhatna félévente lecserélt, mindig a legújabb, legtrendibb
mobiltelefon, plazmatévé, mosógép, akármi.
egyszerűen arról van szó, hogy vannak dolgok, amiket meg kell fizetni, vannak dolgok, amikért aránytalanul
rengeteget kellene fizetni. Az új autó hitelre tipikusan ilyen. Az pedig, hogy ki engedheti meg magának; ki mit
gondol, hogy megengedheti magának; illetve, ki mire költi el a pénzét, mindenki magánügye. (csak aztán ne
legyen pofázás, hogy nyugdíjasként mégis fizetni kell a BKV-n…)
Ez a poszt is a hitelről szól: Buta úr szereti a bankokra költeni a pénzét, kamatfizetés formájában (akár a tudta
nélkül, mert a reklámban ezt nem mondják el, csak a kiszamolo-n ). Ez az ő magánügye.
Lehet nem Buta és Okos úrnak hívni őket, egyszerűen Mr. White és Mr. Black.
Az is le van írva zárójelben, hogy az első öt év után O. már vehetett volna kp-ért új autót

mutyilufi
2012-03-06 at 10:38

Felesleges túlzásokba esni, mindenkinek más-más dolog a fontos. Ez a post szerintem nem arról szólt hogy új
autót nem szabad hitelre venni, hanem hogy felhívja az emberek figyelmét egy hitel hosszú távú költésgeire és
következményeire. Lehet hitelre új autót venni ha az ember teljes mértékben tisztában van annak a költségeivel,
következményeivel és azt tudomásul is veszi.

nnk
2012-03-06 at 10:41

így van. nem az új autóval van baj, hanem a hitelre új autóval. Lehete használtat is hitelre, de az sem jó. A hitel
a rossz, ezt próbálja Mr. Kiszámoló magyarázni.

Darkosia
2012-03-06 at 11:13

Lehet bennem van a hiba, de úgy gondolom, bőven elég Kisvárdában és nem Párizsban nyaralgatni. Persze,
majd egyszer-kétszer az életben én is elmegyek a világ másik részére, de nem ennek kell lennie a standardnak.
Háromszobás lakást is az vegyen, aki megengedheti magának. Ha meg a te gyereked növi ki fél évente a
ruháit, majd te is rájössz, van a márkás cuccokon kívül is választék.
Ezek számomra teljesen alap dolgok, még csak azt sem érzem, hogy ezek betartásával én most spórolnék.
Egyszerűen csak nem szórom a pénzt az ablakon. Akkor sem, ha megtehetném.
Ellenben a tescos kaja más tészta (enyhe képzavarral fogalmazva). Meg lehet olcsóbb is egészségesen
táplálkozni, nem silány szart enni.
Kínai piac sem annyira olcsó. Lehet ott is venni ezt-azt, de ott az árhoz mindig hozzá kell számolni, hogy a
használható élettartam is töredéke.
A villany meg nem drága, főleg nem a felsorolt dolgokhoz képest. Nem kell spártai körülmények között élni,
csak ésszerűen.

Darkosia
2012-03-06 at 11:30

a) Lehetne készíteni ilyen számítást is. Egy ilyen buta úr sokkal kevésbé buta, mint a posztban szereplő. De
sajnos a posztban leírt típusból is rengeteg van, az írás ettől próbál minél több embert eltántorítani. Lehetne a
Kevésbé Buta úrról is írni valamikor.
a 1) Okos úr ekkor is az új autó árával többet tesz félre. De ugye megint itt a lényegi különbség, hogy a
Kevésbé Buta úr legalább megengedheti magának, hogy buta legyen. A felesleges pénzét mindenki úgy veri el,
ahogy akarja. Csak egy életre eladósítani magunkat nem menő.
b) Igen, erre kéne rávezetni a Buta urakat, kezdetnek megtenné.
d)-e)-f) Épp ideje, hogy az emberek elkezdjék tudatosan intézni a pénzügyeiket. Ugyanígy kívánatos lenne,
hogy milliós költések előtt legalább kicsit utánanézzenek a dolgoknak. Nem pedig 4 millával többet költeni, csak
mert akkor új, és megspórolok pár óra utánaolvasást/utánajárást. Megéri a fáradságot.
g) Ha valaki komoly megfontolások után így dönt, az nagyon helyes (mármint nem az a helyes, hogy így
döntött, hanem hogy megfontolta, nem csak hasraütött). A valóságban ez nem így szokott történni. Sajnos.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:32

Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor
megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és
reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos
kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:37

Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés
plusz elmaradt kamatok.

Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

Az legyen a következő cikk.

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

Kiszmol
2012-03-06 at 11:45

Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár
az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival
rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

nagybalint
2012-03-06 at 14:34

Nem kötekedésből, de ebben a két mondatban kérlek javítsd a számokat (tizedes és ezres elválasztó jeleket),
mert ez így nem stimmel. Kicsit meg is zavart olvasáskor.
-“Nos, a 120 hónap alatt 7,5%-os kamattal a hitelfelvétel hiányából félrerakott havi 70 ezer forintja a kamatok
miatt 12,455.124 forintra hízott.”
-“Tehát Buta úrhoz képest, aki mínusz 2,6 millió áll és még autója sincs, Okos úr 11.455.124 millió forinttal
gazdagabb tíz év alatt…”
Amúgy tetszik a cikk. Engem egy albérlet-lakásvásárlás összehasonlítás is nagyon érdekelne, hasonló
kivitelben.

Kiszmol
2012-03-06 at 14:39

Köszi javítottam.
A kért cikk pedig: //kiszamolo.hu/alberlet-vagy-sajat-lakas-melyik-az-olcsobb/

Kiszmol
2012-03-06 at 14:39

Köszi javítottam.
A kért cikk pedig: //kiszamolo.hu/alberlet-vagy-sajat-lakas-melyik-az-olcsobb/

Kiszmol
2012-03-06 at 14:39

Köszi javítottam.
A kért cikk pedig: //kiszamolo.hu/alberlet-vagy-sajat-lakas-melyik-az-olcsobb/

Újabb hozzászólások »

Legutóbbi hozzászólások

Lucilius - Raiffeisen: megszűnnek


a régi számlacsomagok
Unemployed - SZÉP kártya
sikerek
Névtelen - SZÉP kártya sikerek
Danhadnagy - SZÉP kártya
sikerek
GRatta - SZÉP kártya sikerek
ultrakapitalista nagytőkés - SZÉP
kártya sikerek
ultrakapitalista nagytőkés - SZÉP
kártya sikerek
Egy rendőr - Új autó helyett elég
egy új gyerekülés?
Endre bá - SZÉP kártya sikerek
Kopter Géza - Mennyi az elég?
István - SZÉP kártya sikerek
Zabalint - SZÉP kártya sikerek
GRatta - SZÉP kártya sikerek
egyszervolt - SZÉP kártya sikerek
Usespanner - SZÉP kártya
sikerek
Aleks - SZÉP kártya sikerek
Henriksen - SZÉP kártya sikerek
Unemployed - SZÉP kártya
sikerek
Neville - SZÉP kártya sikerek
Konkret - SZÉP kártya sikerek
kormánytisztviselő - SZÉP kártya
sikerek
Hajnal - Mennyi az elég?
Hajnal - Mennyi az elég?
gaborr - Újabb forint mélypont. Mi
az oka?
-nb- - Raiffeisen: megszűnnek a
régi számlacsomagok

Adatvédelmi tájékoztató
Impresszum

You might also like