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FULL Download Ebook PDF Health Psychology A Biopsychosocial Approach 6th Edition PDF Ebook
FULL Download Ebook PDF Health Psychology A Biopsychosocial Approach 6th Edition PDF Ebook
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Brief Contents
Preface
Part 1
FOUNDATIONS OF HEALTH PSYCHOLOGY
Chapter 1 Introducing Health Psychology
Chapter 2 Research in Health Psychology
Chapter 3 Biological Foundations of Health and Illness
Part 2
STRESS AND HEALTH
Chapter 4 Stress
Chapter 5 Coping with Stress
Part 3
BEHAVIOR AND HEALTH
Chapter 6 Staying Healthy: Primary Prevention and Positive
Psychology
Chapter 7 Exercise, Sleep, and Injury Prevention
Chapter 8 Nutrition, Obesity, and Eating Disorders
Chapter 9 Substance Use, Abuse, and Addiction
Part 4
CHRONIC AND LIFE-THREATENING ILLNESSES
Chapter 10 Cardiovascular Disease and Diabetes
Chapter 11 Cancer
Chapter 12 Sexually Transmitted Infections: HIV/AIDS and
Other Communicable Conditions
Part 5 SEEKING TREATMENT
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Chapter 13 The Role of Health Psychology in Seeking and
Obtaining Health Care
Chapter 14 Managing Pain
Chapter 15 Complementary and Alternative Medicine
Epilogue Health Psychology Today and Tomorrow
Glossary
References
Name Index
Subject Index
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Contents
Preface
Part 1 FOUNDATIONS OF HEALTH PSYCHOLOGY
Chapter 1 Introducing Health Psychology
Health and Illness: Lessons From The Past
From Ancient Times Through the Renaissance
From Post-Renaissance Rationality through the Nineteenth
Century
The Twentieth Century and the Dawn of a New Era
The Biopsychosocial Model
The Biological Context
The Psychological Context
The Social Context
Diversity and Healthy Living: The Immigrant Paradox: SES
and the Health of Immigrants
Applying the Biopsychosocial Model
Frequently Asked Questions About a Health Psychology Career
What Do Health Psychologists Do?
Where Do Health Psychologists Work?
Your Health Assets: College Does a Mind and Body Good
How Do I Become a Health Psychologist?
Chapter 2 Research in Health Psychology
Critical Thinking and Evidence-Based Medicine
The Dangers of Unscientific Thinking
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Testing a Common Belief
Health Psychology Research Methods
Descriptive Studies
Interpreting Data: Association versus Causation
Experimental Studies
Quasi-Experiments
Developmental Studies
Epidemiological Research: Tracking Disease
Objectives in Epidemiological Research
Research Methods in Epidemiology
Interpreting Data: Tables and Graphs
Inferring Causality
Interpreting Data: Measuring Risk
Research Ethics and Scientific Misconduct
Chapter 3 Biological Foundations of Health and Illness
Cells and the Nervous System
Cells
Divisions of the Nervous System
The Brain
The Endocrine System
The Pituitary and Adrenal Glands
The Thyroid Gland and the Pancreas
The Cardiovascular and Respiratory Systems
Blood and Circulation
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The Heart
The Lungs
Diversity and Healthy Living: Asthma
The Digestive System
How Food Is Digested
The Immune System
Structure of the Immune System
The Immune Response
The Reproductive System and Behavior Genetics
Ovaries and Testes
Fertilization and the Mechanisms of Heredity
Genes and Environment
Other Bodily Systems
Interactions Among Bodily Systems
Part 2 STRESS AND HEALTH
Chapter 4 Stress
Stress: Some Basic Concepts
Stressors
Significant Life Events
Daily Hassles
Work
Social Interactions
The Physiology of Stress
The Role of the Brain and Nervous System
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Measuring Stress
How Does Stress Make You Sick?
Other Models of Stress and Illness
Selye’s General Adaptation Syndrome
Cognitive Appraisal and Stress
The Diathesis–Stress Model
Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD)
Diversity and Healthy Living: Neighborhood Violence,
Brain Development, and PTSD
The Minority–Stress Model
Chapter 5 Coping with Stress
Personal Factors Affecting the Ability to Cope
Coping Style
Your Health Assets: The Brief COPE
Dispositional Affect
Optimism
Psychological Control
Resilience
External Factors Affecting the Ability to Cope
Socioeconomic Status
Social Support
Managing Stress
Relaxation Therapies
Mindfulness-Based Stress Reduction
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Cognitive-Behavioral Therapy
Your Health Assets: Try Mindfulness-Based Stress
Reduction for Yourself
Cognitive Behavioral Stress Management
Emotional Disclosure
Other Coping Tools and Techniques
Part 3 BEHAVIOR AND HEALTH
Chapter 6 Staying Healthy: Primary Prevention and Positive
Psychology
Health and Behavior
Studying Healthy and Risky Behaviors
Theories of Health Behavior
Prevention
Compressing Morbidity
Promoting Healthy Families and Communities
Interpreting Data: Which Americans Are Uninsured?
Community Health Education
Message Framing
Cognitive-Behavioral Interventions
Promoting Healthy Workplaces
Work-Site Wellness Programs
Positive Psychology and Thriving
Allostasis and Neuroendocrine Health
Neurobiology of Resilience
Psychosocial Factors and Physiological Thriving
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Beyond Positive Psychology
Chapter 7 Exercise, Sleep, and Injury Prevention
Physical Activity, Exercise, and Fitness
Benefits from Physical Activity
Weight Control
Protection Against Chronic Illness
Cognitive and Emotional Well-Being
Is It Ever Too Late to Begin Exercising?
Why Don’t More People Exercise?
Exercise Interventions
Hazards of Exercise
Sleep
Sleep Stages
Sleep Patterns
Work Schedules and Stress
Sleep Loss
Sleep Disorders
Your Health Assets: How Good Is Your Sleep?
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Nutrition: Eating the Right Foods
Healthy Eating and Adherence to a Healthy Diet
Diversity and Healthy Living: Acculturation in Nutrition
Guidelines
Diet and Disease
Weight Determination: Eating the Right Amount of Food
Basal Metabolic Rate and Caloric Intake
The Set-Point Hypothesis
Your Health Assets: Super Foods for a Super You
The Biological Basis of Weight Regulation
Obesity: A Complex Phenomenon
Hazards of Obesity
The Biopsychosocial Model of Obesity
Treatment and Prevention of Obesity
Dieting
Your Health Assets: Lose Weight the Smart Way
Behavioral and Cognitive Therapy
Fit Families, Fit Communities
Eating Disorders
Demographics of Eating Disorders
Applying the Biopsychosocial Model
Treatment of Eating Disorders
Chapter 9 Substance Use, Abuse, and Addiction
Understanding Substance Use, Abuse, and Addiction
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Mechanisms of Drug Action
Your Health Assets: Social Media Addiction
Psychoactive Drugs
Models of Addiction
Biomedical Models: Addiction as Disease
Reward Models: Addiction as Pleasure Seeking
Social Learning Models: Addiction as Behavior
Alcohol Use and Abuse
Prevalence of Alcohol Use
The Physical Effects of Alcohol Consumption
Psychosocial Consequences of Alcohol Use
Alcohol Use Disorder
Treatment and Prevention of Alcohol Use Disorders
Tobacco Use and Abuse
Physical Effects of Smoking
Why Do People Smoke?
Prevention Programs
Cessation Programs
The Rise of E-Cigarettes and the Resurgence of Marijuana
Electronic Cigarettes
The Resurgence of Marijuana
Part 4 CHRONIC AND LIFE-THREATENING ILLNESSES
Chapter 10 Cardiovascular Disease and Diabetes
Heart Health and Disease
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Causes of Cardiovascular Disease: Atherosclerosis and
Arteriosclerosis
Cardiovascular Diseases: Angina Pectoris, Myocardial
Infarction, and Stroke
Risk Factors for Cardiovascular Disease
Uncontrollable Risk Factors
Controllable Risk Factors
Psychosocial Factors in Cardiovascular Disease
The Type A Personality
Negative Affect, Depression, and Type D Personality
John Henryism
How Does Negative Affect Promote Cardiovascular Disease?
Reducing Risk and Preventing Recurrence of Cardiovascular
Disease
Controlling Hypertension
Reducing Cholesterol
After CVD: Preventing Recurrence
Managing Stress, Anxiety, and Hostility
Your Health Assets: Benefit Finding
Diabetes
Types of Diabetes
Causes of Diabetes
Prevention and Self-Management of Diabetes
Diversity and Healthy Living: Cultural Adaptations to
Evidence-Based Interventions for Type 2 Diabetes
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Health Psychology and Diabetes
Chapter 11 Cancer
What Is Cancer?
Types of Cancer
Cancer Susceptibility: Demographic Aspects
Risk Factors for Cancer
Tobacco Use
Diet
Alcohol Use
Physical Activity
Overweight and Obesity
Family History
Environmental and Occupational Hazards
Your Health Assets: What Is Your Risk of Developing Skin
Cancer?
Cancer and Infectious Disease
Stress and Immunocompetence
Childhood Adversity
Depression: Both Risk and Result
Cancer Treatment
Early Diagnosis
Treatment Options
Coping with Cancer
Health Psychology and Coping
Emotions, Masculinity, and Ethnicity
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Knowledge, Control, Social Comparison, and Social Support
Cognitive-Behavioral Interventions
Chapter 12 Sexually Transmitted Infections: HIV/AIDS and
Other Communicable Conditions
Communicable and Noncommunicable Diseases
The Epidemiological Transition
Interpreting Data: Causes of Death in Four Categories of
World Economies
Emerging and Reemerging Communicable Diseases
Antimicrobial Resistance
Sexually Transmitted Infections
Identifying and Understanding STIs
Prevention and Treatment of STIs
The AIDS Epidemic
A Brief History of HIV/AIDS
The Epidemiology of AIDS
How HIV Progresses
Diversity and Healthy Living: HIV Stigma and Living with
AIDS Around the World
Living with a Chronic Illness
Health Psychologists’ Roles in Battling STIs
The Basis for Psychosocial Interventions
Educational Programs
Your Health Assets: Costs and Benefits of Condom Use for
MSM
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Promoting Adherence to Treatment
Cognitive Behavioral Stress Management (CBSM)
Community-Wide Interventions
Psychosocial Barriers to AIDS Intervention
Part 5 SEEKING TREATMENT
Chapter 13 The Role of Health Psychology in Seeking and
Obtaining Health Care
Recognizing and Interpreting Symptoms
Illness Representations
Explanatory Style and Psychological Disturbances
Seeking Treatment
Age and Gender
Socioeconomic Status and Cultural Factors
Delay Behavior
Overusing Health Services
Patient Adherence
The Patient–Provider Relationship
Factors Affecting the Patient–Provider Relationship
Improving Patient–Provider Communication
Your Health Assets: Health Literacy
The Internet and the Patient–Provider Relationship
The Health Care System
Hospitalization
Health Care Around the World
Patient Dissatisfaction, Patient-Centered Care, and Health Care
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Reform
Chapter 14 Managing Pain
What Is Pain?
Epidemiology and Components of Pain
Significance and Types of Pain
Measuring Pain
Physical Measures
Behavioral Measures
Self-Report Measures
The Physiology of Pain
Pain Pathways
The Neurochemistry of Pain
Genes and Pain
Gate Control Theory
Diversity and Healthy Living: Phantom Limb Pain
Factors that Influence the Experience of Pain
Age
Gender
Sociocultural Factors
Treating Pain
Pharmacological Treatments
Cognitive-Behavioral Therapy
Evaluating the Effectiveness of Pain Treatments
Chapter 15 Complementary and Alternative Medicine
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What Is Complementary and Alternative Medicine?
Establishing a Category for Unconventional Medicine
Three Ideals of Complementary and Alternative Medicine
How Widespread Is Complementary and Alternative Medicine?
Medicine or Quackery?
What Constitutes Evidence?
Participant Selection and Outcome Measures
Participant Expectancy, the Placebo Effect, and the Meaning
Response
Does Complementary and Alternative Medicine Work?
Acupuncture
Mind–Body Therapies
Therapeutic Manipulation
Naturopathic Medicine
Looking Ahead: Complementary and Alternative Medicine in
Our Future
The Best of Both Worlds
Healthy Skepticism
***
Epilogue: Health Psychology Today and Tomorrow
Health Psychology’s Most Important Lessons
Lesson 1: Psychological and Social Factors Interact with
Biology in Health
Lesson 2: It Is Our Own Responsibility to Promote and
Maintain Our Health
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Lesson 3: Unhealthy Lifestyles Are Harder to Change Than to
Prevent
Lesson 4: Positive Stress Appraisal and Management Are
Essential to Good Health
Health Psychology’s Future Challenges
Challenge 1: To Increase the Span of Healthy Life for All
People
Challenge 2: To Reduce Health Discrepancies and Increase Our
Understanding of the Effects of Race, Gender, Culture, and
Socioeconomic Status on Health
Challenge 3: To Achieve Equal Access to Preventive Health
Care Services for All People
Challenge 4: To Adjust the Focus of Research and Intervention
to Maximize Health Promotion with Evidence-Based
Approaches
Challenge 5: To Assist in Health Care Reform
Conclusion
Glossary
References
Name Index
Subject Index
25
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Das Kommando begab sich zur Pflanzung Neu-Steglitz. Das
Pflanzungsgebäude liegt auf halbem Wege zwischen Kahe und
Reata, auf einer kleinen Höhe, die einen weiten Überblick über den
gerade an der Straße Kahe-Reata besonders dichten Wald gewährt.
Auf dem Wege traf ich den Kapitän Schoenfeld, der mich von der
Aufstellung seines 10,5 cm-Königsberggeschützes bei Dorf Kahe,
am Südufer des Panganiflusses, unterrichtete. Der Feind besetzte
nach unserem Abzug den Reataberg und schoß eine Weile mit
Gewehren und leichten Geschützen ins Blaue hinein.
In den nächsten Tagen wurde der Vormarsch starker feindlicher
Abteilungen von Taveta her nach Himo und das Aufschlagen großer
Lager dort beobachtet. Gegen einen vorgelagerten, von uns nicht
besetzten Berg, den kleinen Himo, entwickelte sich von Osten her
über die dort ganz freie Ebene ein starker feindlicher Angriff, der
nach langer und lebhafter Beschießung der leeren Höhe mit ihrer
Inbesitznahme durch den Feind endete. Leider war es uns nicht
möglich, mit raschen Truppenverschiebungen diesem Angriff aus
unserem dichten Busch her schnell genug beizukommen. Vom
kleinen Himo her beschoß leichte feindliche Artillerie häufiger unser
Pflanzungsgebäude in Neu-Steglitz. In den wenigen Räumen dieses
Gebäudes hatte ich vor Wochen nach erfolgreicher Büffeljagd eine
gastliche Stunde verlebt. Der damalige eingeborene Jagdführer war
zu den Engländern übergelaufen. Jetzt lag hier recht eng der Stab
des Kommandos und seine Fernsprechzentrale. Ich selbst war so
glücklich, mit Hilfe einer Chaiselongue und der Decke des Eßtisches
ein leidlich bequemes Lager zu finden. Fernsprüche und Meldungen
kamen ohne Unterbrechung Tag und Nacht; sie störten uns aber
nicht dabei, uns wenigstens die materielle Seite des Daseins leidlich
behaglich zu gestalten. Wir hatten ein Dach über uns, hatten auch
die Benutzung einer europäisch ausgestatteten Küche und führten
unsere gemeinsame Messe wie bisher in Neu-Moschi. Die
eigenartigen ostafrikanischen Verhältnisse bedingen es, daß der
Europäer dort eine nach europäischen Begriffen zahlreiche
Bedienung hat. Auch jetzt im Felde hatte fast jeder zwei eingeborene
Boys, die das mitgeführte Kochgerät und die Verpflegung
verwalteten, vorzüglich kochten, Brot buken, wuschen und auch dem
Leben im Busch einen großen Teil der Behaglichkeit verliehen, die
man in Europa nur in Wohnhäusern vorfindet. Ich habe diese
Erleichterungen des Daseins mitten im Busch so wenig wie möglich
eingeschränkt mit Rücksicht auf Kräfte, Gesundheit und Stimmung
der Europäer. Wenn der Stab des Kommandos trotzdem mehrfach
Gebäude vorzog, so geschah dies weniger aus Gründen der
Bequemlichkeit, als zur Erleichterung des nun einmal notwendigen
Schreib- und Zeichenwesens.
Hier auf der Pflanzung Neu-Steglitz erreichte uns die
überraschende Nachricht, daß ein zweites Hilfsschiff mit Waffen,
Munition — dabei auch mehrere tausend Schuß für die nunmehr an
Land verwandten 10,5 cm-Königsberggeschütze — und anderem
Kriegsmaterial für uns im Schutzgebiet angelangt war. Das Schiff
war im äußersten Süden unserer Küste in die Ssudibucht
eingelaufen und hatte sofort begonnen, seine Vorräte an Land zu
schaffen. Trotz der großen Entfernung und der ausschließlichen
Verwendung von Trägern als Transportmittel ist die Ladung für die
Truppe in vollem Umfange nutzbar gemacht worden. Dieses
Ergebnis war bei den vielen feindlichen Schiffen, die unsere Küste
blockierten und absuchten, und denen das Einlaufen unseres
Hilfsschiffes bekannt war, erstaunlich. Aber auch den Engländern
wird unser Schiff Anlaß zum Erstaunen gegeben haben. Nachdem
die Ladung gelöscht war, lief es wieder aus und war zur nicht
geringen Überraschung des Feindes verschwunden. Wenn bei den
auch in England vorkommenden Neckereien zwischen Marine und
Landtruppen den letzteren vorgeworfen wurde, daß sie nicht mit uns
fertig würden, so wurde die Marine mit dem berechtigten Hinweise
zum Schweigen gebracht, daß sie den Deutschen nicht soviel Zufuhr
an Waffen und Munition hätte gestatten sollen.
Die Bestände des Hilfsschiffes gingen nun in der Hauptsache
über Land zur Zentralbahn und wurden an dieser oder in deren Nähe
zur Verfügung des Kommandos gestapelt. Bei unserem Mangel an
geeigneter Artillerie war es besonders willkommen, die mit dem
Schiff gelandeten 4 Feldhaubitzen und 2 Gebirgsgeschütze schnell
heranziehen zu können.
Das Hilfsschiff hatte auch Kriegsauszeichnungen mitgebracht:
ein Eisernes Kreuz 1. Klasse für den Kommandanten der
„Königsberg“ und so viel 2. Klasse, daß die Hälfte ihrer Besatzung
dekoriert werden konnte. Für die Schutztruppe kam ein Eisernes
Kreuz 1. und eins 2. Klasse, die für mich bestimmt waren, außerdem
eine Anzahl Auszeichnungen für Askari; für die Europäer traf erst im
September 1916 funkentelegraphisch die Nachricht ein, daß die
Dekorationsvorschläge des Kommandos genehmigt seien.
Dritter Abschnitt
Zurückweichen vor übermächtiger, feindlicher
Bedrängung