Download as pdf or txt
Download as pdf or txt
You are on page 1of 62

OPINIA PSYCHOLOGICZNA

W dniu 27.01.2024r. w Szczecinie, Gaja lat 15, uczennica I klasy liceum była badana w swoim
domu w czasie 2 godzin. Badanie miało na celu analizę wymiarów osobowości posiadanych
przez badaną.

Gaja wykazała się wynikiem niskim na Skali Inteligencji Społecznej (SES), co sugeruje brak
wiary w siebie i niską samoocenę. Cechuje się nieakceptacją siebie oraz brakiem przekonania o
własnej kompetencji, co może prowadzić do małej motywacji do podejmowania działań i
podatności na niepowodzenia. Dodatkowo, niska samoocena może wpływać na jej relacje z
innymi, powodując unikanie zabierania głosu w grupie i odczuwanie samotności.

W badaniu NEO-FFI Gaja uzyskała wysokie wyniki na skali Ekstrawersji, co sugeruje, że jest
towarzyska, rozmowna i optymistycznie nastawiona osoba. Jednak niski wynik na skali
Ugodowości wskazuje na trudności w relacjach interpersonalnych, brak wrażliwości na potrzeby
innych oraz nieprzychylną postawę. Średni poziom Sumienności sugeruje umiarkowaną
motywację do działania, choć może przejawiać wahania w konsekwencji. Bardzo wysoki wynik
Neurotyczności wskazuje na intensywne emocje, które mogą wpływać na jej codzienne
funkcjonowanie.

W HSPQ Gaja wykazała się wysoką tendencją do odczuwania niepokoju, co może prowadzić do
uczucia samotności i nieprzystosowania. Wynik introwertyczny sugeruje, że może mieć
trudności z pewnością siebie i podejmowaniem decyzji. Słabe ego wskazuje na
niezrównoważoność oraz brak sumienności, co może prowadzić do nieodpowiedzialnego
zachowania.

Podsumowując, Gaja wykazuje tendencje do niskiej samooceny, trudności w relacjach


interpersonalnych, intensywne emocje oraz brak pewności siebie. Ważne będzie wsparcie
psychologiczne, aby pomóc jej zbudować pewność siebie, radzenie sobie z emocjami oraz
rozwijanie umiejętności społecznych
Zalecenia:

• Terapia indywidualna: Gaja wykazuje wysoki poziom lęku, szczególnie w kontekście


oceny innych osób oraz neurotyczności. Terapia behawioralno-poznawcza mogłaby
pomóc jej w radzeniu sobie z tymi uczuciami oraz rozwijaniu zdrowych strategii radzenia
sobie z stresem i negatywnymi emocjami.

• Terapia grupowa: Udział w grupowych zajęciach terapeutycznych mógłby pomóc Gaji w


rozwijaniu umiejętności społecznych, budowaniu pewności siebie oraz znalezieniu
wsparcia wśród rówieśników. Być może spotkania z osobami przeżywającymi podobne
doświadczenia mogłyby być dla niej wsparciem i inspiracją.

• Trening relaksacyjny: Wzięcie udziału w zajęciach relaksacyjnych, takich jak techniki


oddechowe, medytacja czy joga, mogłoby pomóc Gaji w redukcji stresu i napięcia, które
mogą wpływać na jej codzienne funkcjonowanie.

• Wsparcie rodziny: Wspieranie Gaji przez jej rodzinę jest kluczowe. Rodzice mogą pomóc
jej w radzeniu sobie z emocjami poprzez otwartą komunikację, empatyczną słuchanie i
dostarczanie wsparcia w trudnych sytuacjach.

• Monitorowanie postępu: Regularne monitorowanie postępów Gaji w zakresie radzenia


sobie z lękiem, kontrolowania agresji oraz osiągania celów terapeutycznych jest istotne.
Dzięki temu można dostosowywać strategie interwencji w razie potrzeby.

• Wsparcie szkolne: Współpraca z nauczycielami i doradcą szkolnym może być pomocna


w zapewnieniu Gaji odpowiedniego wsparcia edukacyjnego, zwłaszcza z
uwzględnieniem jej diagnozowanych trudności w nauce.
00:00:00 Studentka psychologii Dominika Stefańska
Nazywam się Dominika Stefańska, a ty?

00:00:04 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy ktoś z tobą już rozmawiał, że będziemy rozmawiać ze sobą?

00:00:09 Gaia pacjentka


Tak mama, mi o tym powiedziała?

00:00:11 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a co dokładnie ci powiedziała?

00:00:13 Gaia pacjentka


Że będziemy, rozmawiały o osobowości, coś takiego.

00:00:17 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Będziemy rozmawiały o tobie.

00:00:20 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Po prostu. Kiedy się urodziłaś?

00:00:24 Gaia pacjentka


Trzeciego października 2008 roku

00:00:27 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czyli ile masz lat?

Page 1 of 60
00:00:28 Gaia pacjentka
15

00:00:31 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jaki jest twój adres zamieszkania?

00:00:34 Gaia pacjentka


Kazimierza...

00:00:38 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A w jakim mieście?

00:00:39 Gaia pacjentka


Szczecinie.

00:00:42 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy możesz mi coś powiedzieć o swojej szkole?

00:00:47 Gaia pacjentka


Bardzo ciekawa szkoła dosyć wymagająca, ale to się da się przez to
przebrnąć.

00:00:53 Studentka psychologii Dominika Stefańska


W której jesteś klasie?

00:00:54 Gaia pacjentka


Pierwszej.

00:00:55 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A jaki profil?

00:00:56 Gaia pacjentka

Page 2 of 60
Biotechnologiczny.

00:00:58 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, jak się nazywają twoi nauczyciele? Znasz ich nazwiska?

00:01:02 Gaia pacjentka


Znam yy.

00:01:05 Gaia pacjentka


(wymienia nazwiska)

00:01:10 Gaia pacjentka


(wymienia nazwiska)

00:01:13 Gaia pacjentka


Magdalena C., nie Jestem pewna, czy ma tak na imię, ale wiem, że jest C.

00:01:18 Gaia pacjentka


Reszta to tak.

00:01:21 Gaia pacjentka


No ok jeszcze jest S. Krzysztof chyba.

00:01:25 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A co sądzisz o swoich nauczycielach?

00:01:28 Gaia pacjentka


W większości są to bardzo pozytywne osoby, które są wymagający,, ale są
niektórzy nauczyciele dobrzy.

00:01:36 Gaia pacjentka


Są no są trudni, ale da się. Jak się dobrze uczysz się faktycznie
przykładasz to.

Page 3 of 60
00:01:43 Gaia pacjentka
Daję sobie z nimi radę. Na przykład pani od biologii na samym początku
była bardzo wymagającą osobą. Tak bardzo krótko nas trzymała.

00:01:51 Gaia pacjentka


Ale jak zaczęliśmy się uczyć, to tak

00:01:54 Gaia pacjentka


ona się zmieniła.

00:01:55 Gaia pacjentka


Bardziej się śmiała z nami i bardziej rozmawiała. Już tak bardziej się
wyluzowała.

00:01:59 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jakie masz stopnie?

00:02:02 Gaia pacjentka


Trójki większości.

00:02:05 Gaia pacjentka


Ale są też przedmioty, z którymi piątka mi wychodzi.

00:02:07 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Które to?

00:02:09 Gaia pacjentka


Wf, filozofia.

00:02:11 Gaia pacjentka


Fizyka ang.

00:02:13 Gaia pacjentka

Page 4 of 60
Angielski, z niemieckiego czwórka mi wychodzi.

00:02:18 Gaia pacjentka


Informatyka chyba też.

00:02:22 Gaia pacjentka


I.

00:02:25 Gaia pacjentka


No i nie pamiętam. Jaki?

00:02:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Który przedmiot lubisz najbardziej?

00:02:34 Gaia pacjentka


Jeżeli to się zaliczy, odpowiedziałabym, że wf, a tak jest takim luźnym
przedmiotem. ale jest specyficznym przedmiotem.Tak oprócz wuefu to
biologia, bo pani dosyć tak ciekawie mówi.

00:02:48 Gaia pacjentka


Nie zasypiam na lekcjach.

00:02:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A, które przedmioty najmniej lubisz?

00:02:52 Gaia pacjentka


Język polski, ale to przez nauczycielkę..

00:02:54 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Mhm co to znaczy?

00:02:56 Gaia pacjentka


.

Page 5 of 60
00:03:00 Gaia pacjentka
No nie mam z nią pozytywnego nastawienia do niej, bo bardzo obraża
uczniów. Cały czas daję dziwne komentarze w stronę uczniów. Zawsze
jej coś nie odpowiada., na przykład nie doprecyzowuje polecenia
sprawdzianach, przez co wszyscy kończą dwójkami i jedynkami.

00:03:18 Gaia pacjentka


No ogółem jest taka jest dosyć, wymagająca, ale.

00:03:23 Gaia pacjentka


W tym wszystkim jest taka, że nie można nic powiedzieć, może zwrócić
uwagę na to, że coś źle zrobiła, bo teraz zaczną siebie krzyczeć i mówi,
że wszystko to twoja wina i tak dalej. Gadałam z panią pielęgniarką. Ta
powiedziała mi, że wielu uczniów przychodzi do niej I to właśnie
uczniowie z klasy od tej pani od polskiego i oni mówili,

00:03:42 Gaia pacjentka


ci uczniowie mdleli, mieli ataki paniki.Wiem mnie to wali. Wszystko przez
nauczycielkę, bo taką presję wywierała.

00:03:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jest jakiś taki przedmiot, którego masz największe trudności.

00:03:55 Gaia pacjentka


Polski, jak powiedziałam.

00:03:57 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ze względu na nauczycielkę.

00:03:58 Gaia pacjentka

Page 6 of 60
Tak mnie denerwuje, bo po prostu boję się jej sprawdzianów, jakby nie
nie wiadomo o co jej chodzi. na przykład nie wiem co robić i pół punkta
za zadania na 3 punkty na przykład.

00:04:16 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Hej, nie masz pojęcia jaka jest punktacja?

00:04:18 Gaia pacjentka


Tak tak, bo nie pisze punktacji, więc nie wiesz czy masz więcej, bo na
przykład napisałaś to jest na 3 punkty. No to faktycznie mi się rozpisała.

00:04:25 Gaia pacjentka


Jak nie pisze tej punktacji, to nie wiem. To dla mnie to jest takie.

00:04:30 Gaia pacjentka


Może na przykład zdanie na jeden punkt.

00:04:32 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Że nie precyzyjne.

00:04:33 Gaia pacjentka


No i też przykład daje nam takie notatki, na których właśnie mówi, co
będzie te sprawdzianie, po czym daje coś innego.

00:04:41 Gaia pacjentka


Albo daje takie malutkie takie takie drobne rzeczy to, na które nikt nie
zwrócił uwagi.

00:04:46 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jakbyś to określiła, że co wam robi?

00:04:52 Gaia pacjentka

Page 7 of 60
Utrudnia naukę i wszystko, no.

00:04:56 Gaia pacjentka


Z klasy, którą ona teraz jest wychowawcą to było 32 osoby, teraz jest 18,
bo wszyscy się wypisali, bo nie wytrzymali z nią.

00:05:04 Gaia pacjentka


Nawet gospodarz klasy się wypisał, bo nie była w stanie z nią, bo ta
presja jaką wywierała na nich przez wiele dni.

00:05:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, no rozumiem, że to jest trudna sytuacja, a jaki masz plan w szkole?
Jesteś z niego zadowolona?

00:05:22 Gaia pacjentka


Mhm, powiedziałam, że tak. Tylko piątek jest takim najtrudniejszym
dniem, bo zaczynamy o ósmej kończymy o szesnastej. To jest takie dosyć.

00:05:29 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A ile masz codziennie mniej więcej lekcji?

00:05:32 Gaia pacjentka


5 myślę właśnie w piątek mam najwięcej. mam chyba 8 a tak to na
codzień zawsze mam 5 tak mi się wydaje.

00:05:38 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a masz jakąś taką jedną stałą osobę, z którą siedzisz na przykład w
ławce?

00:05:45 Gaia pacjentka


Jest Anastazja. To jest taka moja przyjaciółka

Page 8 of 60
00:05:52 Gaia pacjentka
I tak dużo też przeszła i dlatego uważam się z nią rozumiem.

00:05:56 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Poznaliście się w szkole? Tak, ok.

00:05:59 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I za co ją lubisz?

00:06:01 Gaia pacjentka


Jest bardzo otwartą osobą, też jakby tłumaczę mi, jak na przykład czegoś
ja nie rozumiem. Wytłumaczy. Jest też wspierająca. Często poza szkołą
też spędzamy czas., Chodzimy do galerii albo na spacery.

00:06:17 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a jak się układa z nauczycielami? A muszę pani od polskiego, to
wiemy, a inni?

00:06:22 Gaia pacjentka

00:06:33 Gaia pacjentka


Są o K.

00:06:34 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A jak wygląda taki twój zwykły dzień w szkole? Idziesz do szkoły i jak to
wygląda po szkole?

00:06:40 Gaia pacjentka

00:06:42 Gaia pacjentka


Przychodzę na ostatnią minutę przed lekcjami, albo że nie da się
wcześniej, a to tata musi mnie zawozić.

Page 9 of 60
00:06:48 Gaia pacjentka
I owszem Witam się ze, znajomymi zaczynają się lekcje, potem na
przerwach z albo idę szukać jakichś moich znajomych z innych klas, by
się z nim przywitać, pogadać.

00:06:57 Gaia pacjentka


Albo idę do sklepiku, żeby zjeść śnidanie bo czasami rano nie zdążę zjeść
po prostu.

00:07:04 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czyli jesz już w szkole.A oprócz tej Anastazji masz jeszcze kolegów i
koleżanki?

00:07:09 Gaia pacjentka


Jestem ogólnie się otwartą osobą. Z każdą osobą z klasy mam dobry
kontakt i z nim wszystkim gdzieś wychodzimy sobie czasami i piszę z
nimi i tak dalej.

00:07:21 Gaia pacjentka


Jest 5 osób w klasie, z którymi tak nie do końca złapałam dobry
kontaktt, bo te osoby taki takie taką energię złą.

00:07:30 Gaia pacjentka


Na pierwszy wzrok są takie osadzające i takiej niemiłe i po prostu
uznałam, że nie, że te osoby w ogóle mnie nie interesują..

00:07:36 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok a te osoby z kolei się przyjaźnią ze sobą?

00:07:41 Gaia pacjentka

Page 10 of 60
No niektóre tak, ale jedna osoba to jest właśnie dziewczyna, z którą
chodziłam do podstawówki. Nie była też ze mną w klasie, ale chodziła do
mojej podstawówki i ona.

00:07:50 Gaia pacjentka


Jest strasznie zamknięta w sobie, ale aż tak, jakby to robiła na siłę, tak
jakby chciała, żeby nie wiem.

00:07:58 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jest zamknięta w sobie na siłę.

00:08:00 Gaia pacjentka


Właśnie nie umie tego powiedzieć, ale jakby.

00:08:05 Gaia pacjentka


Ona wszystkim tak mówi o tym, że ona jest taka smutna i tak jest mnie
to w sobie, że jej nie lubi i tak jakby tak na siłę to robi. Nie wiem, nie
wiem tylko tak.

00:08:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czym można to nazwać na przykład chęcią zwrócenie na siebie uwagi w
taki negatywny sposób?

00:08:20 Gaia pacjentka


Tak.

00:08:22 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I nie lubisz tego?

00:08:23 Gaia pacjentka


Mówię

Page 11 of 60
00:08:25 Gaia pacjentka
Jak ktoś robi z siebie taką ofiarę, powiedzmy jakby na siłę, bo znam ją
wiem jakie ona miała w życiu przygody, problemy i tak dalej

00:08:36 Gaia pacjentka

00:08:39 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, nie nadajecie na tych samych falach?

00:08:42 Studentka psychologii Dominika Stefańska


To zostawmy już tę szkołę i powiedz mi teraz o swoim domu, kto z tobą
mieszka.

00:08:48 Gaia pacjentka


Siostra i rodzice.

00:08:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ile siostra ma lat.

00:08:53 Gaia pacjentka


7 tak.

00:08:58 Gaia pacjentka


Jest 7 albo 8.

00:09:00 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok a opowiedz mi o tych osobach właśnie z którymi mieszkasz o mamie,
o tacie, o siostrze.

00:09:08 Gaia pacjentka


Mama bardzo dużo czasu spędza w pracy, ogółem jest.

00:09:13 Gaia pacjentka

Page 12 of 60
bardzo mało w domu.Ale jak.jest to spędza ten czas w domu z nami., ale
więcej czasu spędzam z tatą. Wydaje mi się, bo on tutaj nie ma takiej
pracy, że jakby ma konkretne godziny, o której musi być. To chyba biuro
do którego chodzi i nie wiem jak akurat nie musi nami zajmować. Tata
mnie wszędzie zawoził z nim wszędzie. Mam jeszcze

00:09:38 Gaia pacjentka


Siostrę.

00:09:39 Gaia pacjentka


No z siostrą mamy dużą różnicę wieku ma chyba 6 lat. No nie mamy
tematów do rozmów. Jeszcze ona jest na całkiem innym jakby etapie
przez co, no nie mają za dużo wspólnego i nie ma o czym tutaj gadać. Ale
jak na przykład jesteśmy same w domu, no to jesteśmy w stanie tam się
nim pobawić, razem coś obejrzeć dalej.

00:10:00 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Lubicie się?

00:10:02 Gaia pacjentka


No.

00:10:03 Gaia pacjentka


Tak no tak trudno powiedzieć, no bo czasami mamy takie ze sobą
konflikty, ale w większości myślę, że mamy taką neutralną relację.

00:10:12 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:10:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 13 of 60
Kim mama jest z zawodu?

00:10:17 Gaia pacjentka


Chirurgia i flebologia.

00:10:20 Gaia pacjentka


A Tata architekt

00:10:23 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:10:25 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jesteśmy akurat w twoim pokoju. Jakbyś go opisała, czy one jakby
spełnia twoje oczekiwania, czy one jest już taki, jakbyś chciała, żeby był?

00:10:38 Gaia pacjentka


Znaczy, będziemy się przeprowadzać z rodziną. Na ten moment nie
zwracam jakoś na to uwagi, a tak na ten pokój ma świadomość tego, że
będzie mieć on totalnie inny klimat. Na ten moment cały czas coś w nim
zmieniam.

00:10:52 Gaia pacjentka


I tak jest przytylnie.

00:10:55 Gaia pacjentka

00:10:56 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jest dużo różnych rzeczy w tym pokoju lubisz jak jest tak dużo i
kolorowo wokół ciebie?

00:11:04 Studentka psychologii Dominika Stefańska


czujesz się w tym spokojnie?

Page 14 of 60
00:11:06 Gaia pacjentka
Właśnie teraz jest o wiele mniej rzeczy niż było kiedyś. Bo kiedyś to było
tak, że było mnóstwo rzeczy do wyrzucenia.

00:11:13 Gaia pacjentka


No.

00:11:15 Gaia pacjentka


Było to aż tak tłocznie, że tak powiem.

00:11:20 Gaia pacjentka


to łóżko robi dużo, bo jest takie duże.

00:11:24 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, jakbyś na przykład miała nazwać swój pokój? Nie wiem tytułem z
filmu To jak byś go nazwała.

00:11:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska

00:11:36 Gaia pacjentka


Oaza Spokoju.

00:11:37 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Oaza spokoju, super.

00:11:39 Studentka psychologii Dominika Stefańska

00:11:46 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, czy może wiadomo jakieś obowiązki?

00:11:52 Gaia pacjentka


Tak.

Page 15 of 60
00:11:54 Gaia pacjentka
Wyprowadzanie psa, rozkładanie prania tak najwięcej, no też sprzątam w
domu raz na jakiś czas tak porządnie. No ale mamy też panią, którą to
przychodzi i sprząta.

00:12:05 Gaia pacjentka


No i swój pokój też to jest moja obowiązek. No i cały czas się to
utrzymuje.

00:12:12 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Kiedy wychodzisz z psem?

00:12:15 Gaia pacjentka


jak jest rok szkolny to zawsze jak wracam po szkole, to z nim wychodzę.

00:12:26 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A co w domu? Jak już jesteś wywołuje taką twoją największą złość.

00:12:33 Gaia pacjentka


Jak wstaje rano i rodzice zadają im takie najbardziej podstawowe,
najgłupsze pytania.

00:12:39 Gaia pacjentka


Nie wiem dlaczego, ale zawsze rano jestem tak nieznośna, jak wstaje rano
to po prostu nie mam na nic siły. Nie mam ochoty z nikim rozmawiać po
prostu.

00:12:48 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jakie to są takie te głupie pytania od rodziców?

00:12:52 Gaia pacjentka

Page 16 of 60
Czy idziesz do szkoły?

00:12:54 Gaia pacjentka


Tata się pyta się, czy idziesz do szkoły? Dzień szkolny to nie wiem
czemu, ale to pytanie mnie wywołuje takie oburzenie.

00:13:02 Gaia pacjentka


Nie wiem czemu

00:13:03 Gaia pacjentka


No to to jest oczywiste i ja nie wiem co tacie to daje skoro,

00:13:08 Gaia pacjentka


Już 14 lat tak się zachowuje rano i tata wie, że rano jestem osobą
nieprzyjazną. Jestem nieprzyjazna rano i że bardzo mnie irytują pytania,
jakikolwiek kontakt z ludźmi, a muszę wstać się ogarnąć, przygotować do
funkcjonowania.

00:13:25 Gaia pacjentka


Coś zjeść i dopiero wtedy mogę

00:13:28 Gaia pacjentka


No no.

00:13:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Wstajesz rano Tata cię właśnie budzi? Czy to sama wstajesz?

00:13:33 Gaia pacjentka


Mam budzik. Wyłączam go i potem będę jeszcze siedziała w łóżku.

00:13:40 Gaia pacjentka


tata mnie dodatkowo budzi,ale i tak juz jestem obudzona po budziku.

Page 17 of 60
00:13:51 Studentka psychologii Dominika Stefańska
Jak ci się w ogóle układa z tatą?

00:13:54 Gaia pacjentka


Dobrze, ale tata ma taki charakter,że często się denerwuje. Jest ogólnie
batdzo mądry. Ale denerwuje się,kiedy powiem coś głupiego.

00:14:08 Gaia pacjentka

00:14:13 Gaia pacjentka


No to chyba to ale ogółem relacje mam z nim dobrą w sensie jakby mogę
z nim o wszystkim porozmawiać.

00:14:19 Gaia pacjentka

00:14:23 Studentka psychologii Dominika Stefańska

00:14:27 Gaia pacjentka


Słuchanie takich damskich rzeczach, bo tym razem najbardziej z mamą,
ale to jest oczywiste. Chyba.

00:14:33 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A wspomniałaś o tym, że jeżeli Tata na przykład krzyknie, bo
Powiedziałaś coś inaczej tak niż Tata, na przykład chciał albo według taty
było to głupie, to jak ty na to reagujesz?

00:14:45 Gaia pacjentka


Zazwyczaj odpowiem coś czasami wrednie, potem emocji albo się
rozpłacze zależy.

00:14:51 Gaia pacjentka

Page 18 of 60
Coś w krzyku powiedział i czy mnie to uraziło czy nie?

00:14:56 Gaia pacjentka


Ale tak to.

00:14:58 Gaia pacjentka


Zazwyczaj ja też krzyknę coś w odpowiedzi i to zaczynamy się kłócić.

00:15:02 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jak to się kończy?

00:15:05 Gaia pacjentka


Wychodzi z domu zazwyczaj Tata, ja wracam do pokoju i dalej Jestem zła
albo płacze

00:15:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a potem jakoś to rozwiązujecie, czy to wyjście do pokoju, czy z domu
załatwia sprawę?

00:15:20 Gaia pacjentka


Wszystko.

00:15:23 Gaia pacjentka


Wróci do domu, to już jest taki ok

00:15:26 Gaia pacjentka


Zależy właśnie o czym była ta kłótnia, bo czasami mamy takie małe
spinki typu.

00:15:30 Gaia pacjentka


Nie wiem, nie zrobiłaś czegoś, co należy zrobić, albo nie wiem czemu nie
nakarmiłeś psa. Że wiem, że nic nie robisz w domu. No i wyjdzie wkurzy

Page 19 of 60
się. a jak wróci już jest okej, a czasami jakby jakieś takie większe kłótnie
to.

00:15:48 Gaia pacjentka


No to musiała po prostu więcej czasu mieć.

00:15:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Żeby mu przeszło więcej czasu na dworze?

00:15:54 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A wracacie później do tego tematu? Czy to już nie rozchodzi się po
kościach? Tak?

00:16:00 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy z kolei Tata sprawia ci czymś przyjemność? Coś nie wiem, daje, robi?

00:16:10 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co daje ci właśnie takie uczucie przyjemności i fajnie spędzonego czasu
na przykład?

00:16:16 Studentka psychologii Dominika Stefańska

00:16:19 Gaia pacjentka


No zawsze może mi doradzić w kwestii jakiejkolwiek jakby. No nie wiem,
on jest bardzo inteligentny,ale jakby tego nie do końca wykorzystał, że
mógłby wiele więcej zrobić. Naprawdę, jeżeli zapytasz go o cokolwiek to
ci o tym opowie. jest to ważny inteligenta osoba, a dlatego dużym
plusem dla mnie jest to, że po prostu jak czegoś nie rozumie. Zapytam
się go i zawsze odpowie.

00:16:45 Gaia pacjentka

Page 20 of 60
Nawet jeżeli nie ma pojęcia, to i tak zawsze odpowie

00:16:49 Gaia pacjentka


umie mi wytłumaczyć, że to co było w szkole i miałam jakąś kłótnię. I nie
wiem, kto miał rację to go zapytam to on powie, kto miał rację.

00:16:59 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, ale czy jest coś takiego, czym on faktycznie sprawia ci przyjemność?

00:17:07 Gaia pacjentka


Ma dobry gust jeżeli chodzi o ubrania i o styl i jak rodzicami chodzi o
jakieś zakupy, to....

00:17:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska


idzie z Tobą? Dobiera?

00:17:17 Gaia pacjentka


No wybiera, ale to się taki sportowy sklepów, bo do takich

00:17:21 Gaia pacjentka


Sieciówek to o mnie chodzi, bo dla niego to jest takie.

00:17:25 Gaia pacjentka


No nie tak samo się ubierają, że to jest takie. No nie wiem.

00:17:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:17:31 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A jak układa się z mamą?

00:17:34 Gaia pacjentka


Dobrze, no jak mówiłam, to siedzi w pracy większość czasu, ale jak

Page 21 of 60
dzisiaj jest sobota i mama nie poszła do pracy

00:17:43 Gaia pacjentka


To więcej czasu spędzamy ze sobą.możemy iść na przykład czasami do
kina albo ogłem sobie gadamy więcej i tak dalej. Ale mam dobrą relację z
mamą. Mama wie o wszystkim w sumie.

00:17:54 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A czym z kolei mama sprawia ci przyjemność?

00:17:57 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy robi coś takiego, żeby ci sprawić?

00:17:59 Gaia pacjentka


Przyjemność taka, że fajnie, że jakby jest i że mogę faktycznie to było
spędzać czas i że nie jest w pracy i że no.

00:18:09 Gaia pacjentka


To to jest taka chyba największe rzeczy?

00:18:12 Gaia pacjentka


Super.

00:18:15 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy czegoś na przykład nie lubisz u mamy?

00:18:23 Gaia pacjentka


Że czas teraz już nie, ale przed właśnie jak była ósma klasa to miała
strasznie jakby zawyżone ambicje na miejsce czasu mówiła, że jak się nie
będziesz więcej uczyła, to nie zdasz egzaminu, że będzie źle i że musisz
więcej tak dalej i bardzo jak naciskała.

Page 22 of 60
00:18:41 Gaia pacjentka
a napisałam egzaminy bardzo dobrze, więc.

00:18:46 Gaia pacjentka


Po prostu była taka, ale czy to też pewnie był stres tego, że nie wiem, że
się po prostu bała, że coś mi nie wyjdzie i potem będzie problem.

00:18:55 Gaia pacjentka


Że po prostu czasami za bardzo naciska i to nie biera to jakby nie
reaguje na to dobrze.

00:19:02 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A kto w domu rządzi? I w jaki sposób?

00:19:08 Gaia pacjentka


No właśnie, powiedziałam, że tata przez to, że

00:19:12 Gaia pacjentka


W kłótni jak zawsze wygrywa, bo ma najlepsze argumenty.

00:19:16 Gaia pacjentka


No ja byłam właśnie chyba tym krzykiem, no i sposobem bycia też jest
taki.

00:19:21 Gaia pacjentka


Wszędzie na niego szacunek jest jak?

00:19:24 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy to znaczy, że takim sposobem bycia co Tata takiego robi?

00:19:30 Gaia pacjentka


No.

Page 23 of 60
00:19:32 Gaia pacjentka
Trudno mi jest to jakoś określić, ale ogółem przykład jak mówi, jak
rozmawia z kimś, to nie wiem. Przykład nie przeklina nie, nie używa jakiś
bezsensownych słów, tylko zawsze wyraża się tak ze spokojem znaczy.
Jeżeli nie krzyczy i tak.

00:19:49 Gaia pacjentka


No nie, nie ma tego określić, ale po prostu jest osoba, która jakby tak
sposobem bycia, no po prostu to się tak wydaje, że jest taka.

00:19:58 Gaia pacjentka


Inteligentna osoba z ronni warto wchodzić w jakieś konflikty i że tak.

00:20:03 Studentka psychologii Dominika Stefańska


No, czy dobrze rozumiem, że Tata po prostu samym swoim byciem tym,
że jest to już wzbudza szacunek?

00:20:13 Gaia pacjentka


No tak tak można powiedzieć.

00:20:16 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy w stosunku do mamy też masz coś takiego, że mama swoim byciem
też wzbudza szacunek?

00:20:23 Gaia pacjentka


Ale mama charakteru jest taka, że

00:20:30 Gaia pacjentka


mama nie umie się denerwować

00:20:36 Gaia pacjentka

Page 24 of 60
Nie sprawia aż takiego, jakby wrażenia, że jest taka. Nie ma czegoś
takiego właśnie jak u Taty jest, że to myślę, że też trochę tym krzykiem i
jakby ten właśnie, że wygrała wszystkie kłótnie, przez to jest taki.

00:20:49 Gaia pacjentka


No.

00:20:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


O K.

00:20:52 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Że tym krzykiem.

00:20:53 Gaia pacjentka


O którym mówisz, powiedziałam, że się boję, ale przez to, że jakby jakoś
tam mam strach, że nie chce z nim zaczynać w jakiejś kłótni, to przez to
jakby Jestem bardziej mu posłuszna w pewnym sensie.

00:21:05 Gaia pacjentka


A z mamą to się nie pokłócisz, bo mama nie umie się kłócić i jak się
pokłócisz z mamą, zazwyczaj masz rację albo mam po prostu robi, a
dobra tam i pójdzie sobie.

00:21:17 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:21:18 Gaia pacjentka


No.

00:21:19 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

Page 25 of 60
00:21:21 Studentka psychologii Dominika Stefańska
Bo rozmawiamy teraz o tobie i o tym właśnie jakie masz hobby, jakie
masz zainteresowania?

00:21:28 Gaia pacjentka


No to teraz w liceum zrobiłeś tego bardzo dużo. Zazwyczaj to był tenis
przez cały mój życia i jeździectwo.

00:21:35 Gaia pacjentka


A potem, jak poszłam do liceum, to okazało się, że

00:21:40 Gaia pacjentka


umiem grać w siatkówkę, grać w hokeja im, grać w badmintona, czego
nie do końca wiedziałam, że to u nie, ale jak poszłam do liceum, to
pojechałam właśnie na zawody. zajęłam pierwsze miejsce w hokeju
byłam piąta.

00:21:56 Studentka psychologii Dominika Stefańska


No to okazało się, przez co?

00:21:58 Gaia pacjentka


Na wf Ach jak graliśmy sobie razem, to pani wokalistka, która bardzo nie
lubi, ja ma takie.

00:22:04 Gaia pacjentka


Geja a ty grałaś, kiedy nie było tak dobrze, grasz coś i tak się kończyło
zazwyczaj, że jechałam właśnie na zawody w drugim półroczu będę miała
zawody spadnie tona z siatkówki i drugą rundę zerkną metra.

00:22:15 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 26 of 60
Jak się z tym czujesz?

00:22:18 Gaia pacjentka


Dobrze, bo tylko na na skalę ze chodzę tylko siatkówki, a z innych z
innych jakby sportów nie trenował.

00:22:26 Gaia pacjentka


Mam tego nigdy no hokej to.

00:22:29 Gaia pacjentka


Właśnie nie wiem, co się stało z tym hokejem, bo ja nigdy nie grałam w
hokeja. Tylko tak.

00:22:34 Gaia pacjentka


No pani zaczęła, gram na bok i uznał, że w sumie to coś umie i że mogę
pojechać.

00:22:39 Gaia pacjentka


No a wypadł mi, kto to jest bardzo chorą do tenisa, więc to było takie, no
tylko moim zdaniem poradnik jest trochę łatwiejsze. To tylko dobrze mi
on wychodził, a siatkówkę podstawówce też trochę grałam. Migrant
nigdy tak zawodowo, że na jakieś zawody jeździłam tylko na włosach, po
prostu graliśmy. A że ja zazwyczaj gram z chłopakami przez to, że całe
moje życie gdzieś tam byłam wokół sportu, to nie zawsze byłam do
chłopaków przydzielana i graliśmy w siatkówkę. No a oni byli silniejsi.

00:23:10 Gaia pacjentka


Zawsze jak zagrywali mocne piłki też po prostu czułam. Jak to odbierać i
jak tym grać przez to jak poszłam na wf, gdzie moja kasa troszkę taki
anty sport jest u nich no to.

Page 27 of 60
00:23:22 Gaia pacjentka
Łatwo się z nimi grało?

00:23:24 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:23:26 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co lubisz robić, kiedy jesteś sam?

00:23:32 Gaia pacjentka


Gotować, oglądać seriale albo sprzątać mi pokój.

00:23:36 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jaki jest twój ulubiony serial?

00:23:37 Gaia pacjentka


Na ten moment, American horror story.

00:23:40 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Powiedz mi o tym?

00:23:42 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czemu ten?

00:23:42 Gaia pacjentka


Są z tej jakby serii są 2 seriale i jeden serial jest taki że jeden odcinek
jest na historia więc są po prostu takie jakby.

00:23:53 Gaia pacjentka


Taki horror w historyjkach takie są na przykład czy nie wiem godzinne,
albo od półgodzinny takie właśnie odcinki i w nich zawsze jest jakby inna
historia, a w drugim American horror story. Masz jakby że jeden sezon to

Page 28 of 60
jest jedna historia i kolejny syn ma 7 sezonów.

00:24:07 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jest o K, ale o czym?

00:24:10 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czemu ci się to podoba?

00:24:13 Gaia pacjentka


Gdy chorem lubię, nie wiem bać się, jak coś oglądam.

00:24:17 Gaia pacjentka


Zawsze jakoś lubiłam, nie wiem dlaczego, ale tak.

00:24:22 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Gotujesz to co gotujesz najczęściej?

00:24:27 Gaia pacjentka


Ciasta był to ciasta.

00:24:29 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Pieczesz.

00:24:30 Gaia pacjentka


Tak.

00:24:32 Gaia pacjentka


Ale podczas jakiś makaron, kiedyś jakieś pesto robiłam też bardzo dobre.
Nie wyszło.

00:24:37 Gaia pacjentka


Niezależny zespół na to ochotę, no ale ogółem to ale najwięcej chyba
sprzątam pokój.

Page 29 of 60
00:24:42 Gaia pacjentka
Zawsze coś się znajdzie po sprzątaniem, czy to jakby nie było znowu
poukładanie w szafie, czy to by nie było? Nie wiem otwieranie szaf,
których dawno nie otwierałam i poukładanie tam po prostu wszystkiego
to zawsze coś się znajdzie albo tak żeby nie po zmianach jej kurze
powycierane luster.

00:24:57 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a co robisz po powrocie ze szkoły?

00:25:03 Gaia pacjentka


No dobra, w tym domu wychodzę z psem, wracam do domu, rozpakowuje
się zazwyczaj wtedy, jeżeli się zmuszę, to usiądę to lekcji.

00:25:13 Gaia pacjentka


Potem bo ten zacznie wracają rodzice zależy, kiedy kończę, bo w czwartki
kończę o dwunastej 30, ale potem na piętnastą, czyli małżeńska jest
siatkówki, więc jeżeli kończę właśnie tej dwunastej 30, wracam do domu,
to staram się już znamy takich lekcji, bo wiem, że po eskalacji tego nie
zrobię.

00:25:31 Gaia pacjentka


Zjeść coś. No i muszę wiedzieć o piętnastej znowu z domu, żeby właśnie
bo tak pół godziny mi zajmuje przyjście i wyjście i ze szkoły i tak dalej.
Więc jakie są szanse i w domu to tak 2 godziny mam właśnie na
ogarnięcie się, no i potem muszę znowu wyjść i na skalę siatkówki. No jak
wojska się to już tylko się kąpieli.

00:25:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 30 of 60
Ok a w weekendy. Co robisz?

00:25:53 Gaia pacjentka


Wychodzę z znajomymi najczęściej albo gdzie się łem wychodzę ze
znajomymi albo z rodziną, albo gdzieś wyjeżdżamy. Tak.

00:26:01 Gaia pacjentka


Większości mi się wydaje, no to siedzę w domu i spędzam czas sama ze
sobą.

00:26:05 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a jak właśnie mówiłaś o tych przyjaciołach, to to powiedz mi trochę
więcej o nich.

00:26:14 Gaia pacjentka


No.

00:26:16 Gaia pacjentka


Przyjaciół takich dobrych, takich bliskich mądrej osoby tam mam pole
uchatek, co się szumnie kocem takie 2 najbliższe mi osoby na ten
moment.

00:26:25 Gaia pacjentka


No to są swojej podstawówki.

00:26:29 Gaia pacjentka


Mam z nimi bardzo dobry kontakt, przynajmniej chyba raz psychologii.
Teraz się spotykamy, one są w innych szkołach. Pola jest w piątce
zasiedzieć dziewiątce. Jestem dwójce.

00:26:37 Gaia pacjentka

Page 31 of 60
I.

00:26:39 Gaia pacjentka


Tylko taką są troszkę go słabszy kontakt, ale tyle się widzimy na
sylwestra idę właśnie do Poli.

00:26:44 Gaia pacjentka


Ale oprócz tego jest bardzo dużo innych osób są dość lat jakby bliższe
koleżanki i koledzy i też jest dużo. No ale tak znajomych to, no trudno
byłoby mi nawet wymienić.

00:26:55 Gaia pacjentka


No bo to tak cały czas z kimś innym jest przyjacie.

00:26:59 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jakby powiedz mi o nich, jacy są, co w nich lubisz?

00:27:04 Gaia pacjentka


U Poli lubię to, że mogę z nią o wszystkim porozmawiać, bo pola w życiu
jutro przeszła, bo w jej rodzinie było dużo problemów. Nie chciała moich
ogółem mówić, bo był to powielanie jako sekret.

00:27:17 Gaia pacjentka


No i dlatego uważam, posługuje wszystkim powiedzieć, bo wiem, że ona
jakby nie zrozumie i też mogę się z nią super Zabawić, pójść gdzieś
pogadać, pośmiać się i tak dalej.

00:27:28 Gaia pacjentka


A Zosia Zosia jest taką bardziej spokojną osobą, dlatego ja z zosią tak
sam na sam rzadziej się widzę niż polą. To raczej spotykamy się w trójkę,

Page 32 of 60
albo ja z polą, bo Zosia właśnie jest taka bardziej taka, spokojna, taka
bardziej, że no jakieś coś powiesz, jakieś właśnie coś jakimś rzecz ważną
dla ciebie tam w tym komu nie powie, zawsze być miała to jakby trzeba
to w sobie i ogółem właśnie ona zawsze jest tak, ona jest taką osobą,
która wie o wszystkim, bo jakby ludzie ją lubią, ale ona jakby nie mówi o
sobie za dużo zawsze właśnie słucha.

00:28:00 Gaia pacjentka


O ludziach bo jakby.

00:28:02 Gaia pacjentka


Problemem, które mają niż ludzie i jego ona wie wszystko zawsze, że jak
się coś zapytasz może być 2. Znasz tą osobę zawsze będzie ją znała,
zawsze będzie wiedziała kto to, od kogo i tak dalej ok.

00:28:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A czego? Co? Co z nimi najczęściej robisz?

00:28:21 Gaia pacjentka


Albo na co banki robimy u siebie albo idziemy na kawę, albo idziemy na
łyżwy? Teraz w okresie zimowym, a w lato.

00:28:31 Gaia pacjentka


Czasami po prostu się spotykamy. Na przykład nie idzie do Parku
Kasprowicza na spacer do galerii, więc zależy.

00:28:37 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A czego? Czy jest coś takiego, czego nie lubisz z nimi robić?

00:28:43 Gaia pacjentka

Page 33 of 60
Nie ma sporą wszystko sporą mogę zrobić wszystko pola. To jest moja
przyjaciółka i to jest bardzo bliska mi osoba z zosią.

00:28:53 Gaia pacjentka


Na zosię nie można robić takich bardziej szalonych rzeczy, jakby to
powiedzieć, bo zostań nie jest takim typem osoby.

00:29:02 Gaia pacjentka


No a z polą to wszystko?

00:29:04 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:29:07 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co tobie Sprawiasz, co sprawia, że jesteś szczęśliwa?

00:29:12 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jakie sytuacje?

00:29:13 Gaia pacjentka


Albo i i spotykanie się z ludźmi, nawet jak nie musimy nic robić razem, bo
rozmawianie samo z nimi jakby sprawia mi przyjemność, że wiem, że oni
są i że jakbyś nie Jestem sama.

00:29:26 Gaia pacjentka


I że mam z kim pokazać zawsze.

00:29:28 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:29:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I jest coś takiego, co cię smuci?

Page 34 of 60
00:29:35 Gaia pacjentka
Wyszli, smuci mnie na przykład nikt nie może się spotkać, kiedy tego
potrzebuje.

00:29:39 Gaia pacjentka


Albo i nie może z nią porozmawiać. Jak muszę z kimś porozmawiać,
znaczy to się rzadko zdarza, już się zdarza. No to.

00:29:47 Gaia pacjentka


To wtedy chyba najbardziej.

00:29:48 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A co robisz, kiedy jesteś smutna?

00:29:55 Gaia pacjentka


Bóg jest kimś o tym porozmawiać. Dlaczego Jestem smutna, albo jak
Jestem smutna? No to.

00:30:03 Gaia pacjentka


Sama jakoś sobie próbuję z tym poradzić.

00:30:07 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy jest coś takiego, co wywołuje w tobie przygnębienie?

00:30:12 Gaia pacjentka


Jak ktoś zwracał uwagę na mój wygląd, to takaś.

00:30:17 Gaia pacjentka


Nie nie czy przygnębienia, no ale to jest takie rzecz, która mi bardzo boli,
jak to jest właśnie zwraca uwagę na mój wygląd, a tak wyglądam to ile
ważę to jak wyglądam. No tak.

Page 35 of 60
00:30:28 Studentka psychologii Dominika Stefańska
Jeżeli ktoś zadajecie pytania?

00:30:30 Gaia pacjentka


Tak.

00:30:32 Gaia pacjentka


Znaczy nie jak tutaj pytanie, tylko jak ktoś znaczy też, ale jak ktoś po
prostu powie takie.

00:30:39 Gaia pacjentka


Że Jezu, ale jesteś ciężka, że jesteś gruba albo coś takiego, bo czasami się
zdarzały. Takie komentarze to to jest tak, to najbardziej tak.

00:30:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I co wtedy robisz?

00:30:53 Gaia pacjentka


Płacze zazwyczaj.

00:30:56 Gaia pacjentka


Albo no.

00:31:00 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:31:02 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A na przykład jak u ciebie jest ze złością? Jak reagujesz na złość albo co
cię wyprowadza z równowagi?

00:31:10 Gaia pacjentka


Wprowadzając równowagi, jak ktoś rozpowiada mój temat. Plotki, które

Page 36 of 60
nie są w ogóle prawdą, nawet nie mają sobie ziarnka prawdy, tylko po
prostu ktoś nie wiem jest znudzony swoim życiem i uznał, że sobie
rozpowie też na mój temat. To wtedy bardzo mnie to denerwuje.

00:31:26 Gaia pacjentka


I takie osoby są mnie totalnie skreślone, jak ktoś tam na mój temat się
rozpowiada i to nie dlatego, że jakąś nie wiem dostał błędną informację,
tylko że on po prostu to wymyślił.

00:31:38 Gaia pacjentka


Bo czasami się zdarzało, że ktoś nie wiem nie dosłyszał albo źle znam
przekaz na informacje i po prostu powiedział to dalej.

00:31:44 Gaia pacjentka


Ale czasami po prostu takie osoby, którym się nudziło i nie wiem
rozpowiadał coś.

00:31:52 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A jak właśnie się złościsz, to co wtedy najczęściej robisz?

00:31:55 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jak już tak pi w tobie ta złość.

00:32:01 Gaia pacjentka


Staram się nie spotykać ze sobą, która wyłoni to złość, bo wiem, że
byłam w stanie coś zrobić.

00:32:06 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Na przykład?

00:32:07 Gaia pacjentka

Page 37 of 60
Uderzyć zdarzyło się to 2 razy, bo właśnie to były osoby, które
rozpowiadała na mój temat plotki bardzo takie.

00:32:18 Gaia pacjentka


Takie mierze głębokie tylko takie ważne dla mnie rzeczy.

00:32:21 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I co podeszła się, uderzyłaś?

00:32:23 Gaia pacjentka


No, jak wyłam z nim w kontakcie, próbowałam z tobą porozmawiać, a że
ona była tak bardzo pewna tego, co powiedziała. No to tak wychodziło,
że dostała po twarzy.

00:32:36 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I wtedy ta złość opuszczała cię?

00:32:39 Gaia pacjentka


No w sumie tak albo obrażałam takie osoby.

00:32:43 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Obrażała.

00:32:44 Studentka psychologii Dominika Stefańska


To znaczy co robię?

00:32:49 Gaia pacjentka


Nie no.

00:32:51 Gaia pacjentka


No zależy w jakim temacie w sensie na przykład o czym była ta plotka
albo i tak dalej, albo poruszałam jakieś dla nich tkliwe tematy, bo na

Page 38 of 60
przykład jeżeli raz powiedzieli jakąś plotkę.

00:33:04 Gaia pacjentka


Nie mogę sobie jakoś przypomnieć na przykład, a była dziewczyna, która
powiedziała, że spaliła mi dokumenty i zeszyty i podręczniki w ogóle, co
było totalną nieprawdą, bo ja nawet nigdy w ręce nie miałam i.

00:33:17 Gaia pacjentka


Była ta osoba, która była, ale tak powiem zazdrosna N relacje i mamą to
to była dziwna, ale jakby.

00:33:26 Gaia pacjentka


Jasne, zawsze nam się przyjaźniłam.

00:33:29 Gaia pacjentka


Ale właśnie potem zacząłeś odbijanie właśnie bardzo wzrosną racji zimą,
bo na swojej mamy w ogóle nie szanowała ba dla niej bardzo wredna,
jakby dostawała wszystko, co chciała. Ta mała starała się bardzo o to o
jej relacje między nią i córką.

00:33:42 Gaia pacjentka


A ona miała to totalnie gdzieś nic nic, nawet swoja mamy już nie
porozmawiała, jak klima chłodziła, to i pokoju próbowali dać jeść zajmie.
Ona mówiła, że ma stąd wy no i dalej.

00:33:55 Gaia pacjentka


No i jak właśnie?

00:33:58 Gaia pacjentka


Się rozpoczęła tą plotkę. Zaczęłam i właśnie mi udział proboj mamy i tak

Page 39 of 60
dalej i ale to było bardziej pod wpływem emocji.

00:34:06 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Właśnie o te emocje pytam o KA, czy jest coś czego się boisz?

00:34:17 Gaia pacjentka


Pojęcie nurkowania w Oceanie, jak nie ma na to jest taka głupia. Trochę
w zimie na mnie, że głupie, ale też moja fobia ocean Morza jak nie ma
DNA i nie widzę dna to po prostu dostaje paraliżu istniej najlepiej zacząć.

00:34:31 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Dlaczego się wtedy najbardziej? Bo już jak jesteś w takiej sytuacji?

00:34:35 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I co to coś mogłoby zrobić?

00:34:37 Gaia pacjentka


Chciałem dać mi.

00:34:38 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok.

00:34:40 Gaia pacjentka


No, albo jak Jestem w jeziorach, mieszka w Londynie i tak po nocach
Posrają. To jest też on jest też po prostu. Ja tylko zaczynam najszybciej
jak mogę dopłynąć do brzegu, żeby tamten wyjść. Już jadę z powrotem.

00:34:51 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Tak sobie Rozmyślasz, masz taki czas dla siebie i nad czymś rozmyślać to.

00:34:56 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Nad czym najczęściej?

Page 40 of 60
00:35:00 Gaia pacjentka
O tym, jak mogę poprawić, że tak powiem jako swojego życia w sensie
samo zrobić, żeby one bardziej zorganizowane albo nie próbuję
zaplanować.

00:35:10 Gaia pacjentka


Przykład, co mogę zrobić, żeby jemy, żeby się bił, czyli nauczył lepiej
wyglądać albo żeby.

00:35:14 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Wszystko lepiej jakoś przez wyglądało. Wszystko lepiej i tak ok. To co
wywołuje Twój strach, to rozumiem, że na pewno.

00:35:26 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Glony tak ok, czy coś jeszcze?

00:35:32 Gaia pacjentka


Stracenie bliskiej mi osoby.

00:35:35 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Boisz się tego?

00:35:36 Gaia pacjentka


Tak.

00:35:38 Gaia pacjentka


Mnie poje się na przykład swojej śmierci, ale boje się śmierci osoby
bliskiej.

00:35:42 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czyli najbardziej.

Page 41 of 60
00:35:44 Gaia pacjentka
Rodziców psa, siostry, przyjaciółki.

00:35:53 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jest to związane ze śmiercią wujka.

00:35:58 Gaia pacjentka


Trochę tak.

00:36:00 Gaia pacjentka


I też, że moja prababcia teraz jest taki, no no, że już mam takie swoje lata
i że w każdym momencie mogłaby podejść i po prostu, no jakoś taką
mam strach przed tym.

00:36:13 Gaia pacjentka


Myśli poszło z tymi porady psychicznie.

00:36:17 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Że będzie tak ci brakowało tych osób?

00:36:21 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Że coś w tobie też się zmieni. Tak, a co?

00:36:25 Gaia pacjentka


No.

00:36:27 Gaia pacjentka


Ociekać część mnie w pewnym sensie.

00:36:31 Gaia pacjentka


Odeszło.

00:36:32 Gaia pacjentka

Page 42 of 60
No nie umiem tego bardziej jakoś może jak to jest, że będzie posłem
brakowało tej osoby, że jeżeli to są moi rodzice, którzy są mi bardzo
bliscy, że jeżeli nie będzie jednego z nich, to.

00:36:45 Gaia pacjentka


Nie będzie tej osoby, która jakby dużą część moich życiu popełnia.

00:36:49 Gaia pacjentka


Ich dużą rolę.

00:36:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy coś się stało takiego właśnie, że nie tak zawsze miałaś, że tak się
bałaś tego, czy to w ostatnim czasie się zmieniło?

00:36:58 Gaia pacjentka


Zazwyczaj zawsze tak było, że zawsze się bałam tego, że stres najbliższe
osoby.

00:37:06 Studentka psychologii Dominika Stefańska


O K.

00:37:08 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy masz jeszcze coś takiego? Czym się martwisz?

00:37:13 Gaia pacjentka


Mm.

00:37:18 Gaia pacjentka


Martwi się.

00:37:21 Gaia pacjentka


Nie wiem sobie tego, że martwienie się, ale jakby przyjmuje się bardzo i

Page 43 of 60
tem co ludziom nie myślą.

00:37:28 Gaia pacjentka


Jakby się jak ludzie postrzegają, co ludzie o nim mówią, kiedy ja o tym nie
wiem jakby.

00:37:35 Gaia pacjentka


To bo to jacy są jakieś jakby, jakie Jestem z nimi, a to co mówią za moimi
plecami, jakby nie wiem co to jest, nie wiem w jaki sposób się o nie on
nie mówiłam. Nie wiem co oni uważają, a chciałam to wiedzieć.

00:37:46 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co by ci to dało, abyś wiedziała?

00:37:50 Gaia pacjentka


No na pewno tak pewność, czy ta osoby są ze mną dla mnie, dla mojej
osobowości, czy te osoby, jakby są moimi przyjaciółmi, bo nie wiem, mam
pieniądze albo bo nie wiem.

00:38:03 Gaia pacjentka


Bo mogę im coś dać albo nie wiem, bo na przykład Jestem blisko owskim,
chce mi się podoba i że mogę do nich zagadać i tak dalej na przykład.

00:38:13 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy dobrze rozumiem, że boisz się, bo trochę tak słyszę ten lęk, że boisz
się na przykład tego, że ktoś cię nie akceptuje.

00:38:24 Gaia pacjentka


To jest duża rzecz.

00:38:26 Gaia pacjentka

Page 44 of 60
Na przykład jak miałam chłopaka, to właśnie moim dużym lękiem, bo to,
że mnie zobaczy właśnie w bieliźnie albo nago i że miałam takie, że nie,
że zostawił mnie przez to jak wyglądam.

00:38:41 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy wygląd zewnętrzny jest ważniejszy niż twoje osobowość?

00:38:47 Gaia pacjentka


Powiedziałam, że ty weź takie pół na pół.

00:38:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


O K czy równie równie ważne jest wygląd zewnętrzny, jak i osobowość
tak według ciebie.

00:38:56 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a co lubisz w sobie?

00:39:00 Gaia pacjentka


Poczucie humoru i to dużo osób też docenia.

00:39:03 Gaia pacjentka


Że ze mną nigdy nigdy nie jest smutno, zawsze ze mną może gdzieś
pójść pogadać coś śmiesznego zrobić.

00:39:09 Gaia pacjentka


No zawsze co się dzieje. Jak Jestem?

00:39:12 Gaia pacjentka


Że nigdy nie jest tak, że siedzieliśmy na telefonie i nic nie robimy, tylko
no.

00:39:17 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 45 of 60
Czy jest jeszcze coś, za co siebie lubisz?

00:39:29 Gaia pacjentka


Przejezdni taka.

00:39:32 Gaia pacjentka


W towarzystwie jego, że mogę wysłuchać tego, co ludzie chcą mi
powiedzieć, że jakby mogę im jakoś z tym powiedzmy, że pomóc jakby no
możesz mi powiedzieć, ale to ja tylko nikomu nie powiem.

00:39:45 Gaia pacjentka


Myślę, że są, które może powierzyć sekrety.

00:39:50 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Lubisz to w sobie?

00:39:51 Gaia pacjentka


Tak, że właśnie Jestem taką osobą, która to koło to wypaplała były
populacji i że po prostu każdy o tym wiedział.

00:39:57 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Mhm, czyli że jesteś dyskretna o K?

00:40:03 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A co najmniej w sobie lubisz?

00:40:09 Gaia pacjentka


Właśnie chyba to, jak bardzo siebie oceniam, bo nie chciałabym, bo.

00:40:14 Gaia pacjentka


Ja nie mam trochę na to wpływu, ja bym nie chciała tak właśnie bardzo,
jakby przy.

Page 46 of 60
00:40:22 Gaia pacjentka
Zwracać uwagi na to, jak wyglądam, a nie umiem tego, jakby zmienić,
tylko po prostu bardzo zwracam uwagę. Antek wygląda na to, jak ludzie
nie postrzegają i tak dalej. I to jest takie.

00:40:34 Gaia pacjentka


Że no chciałabym być bardziej pewna siebie.

00:40:37 Gaia pacjentka


Ok.

00:40:39 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Nie lubisz braku pewności siebie?

00:40:42 Gaia pacjentka


Znaczy towarzystwie, nakładam na siebie taką nalepkę, takiej kilka
pewnej osoby jakby giga pewnej siebie osoby, że mogę zrobić wszystko
jest taka pewna siebie i że, żeby ludzie, że ludzie przy niej uczą się nie
wiem bać albo gdzieś zawstydzeni.

00:40:58 Gaia pacjentka


Tylko.

00:41:02 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Taki mam.

00:41:04 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Takie coś mi przyszło do głowy popraw mnie, jeżeli jest inaczej. Czy to
poczucie twoje humoru i ta chęć rozbawienia innych jest związana z tym
brakiem pewności siebie też.

Page 47 of 60
00:41:15 Gaia pacjentka
Tak.

00:41:17 Gaia pacjentka


To jest, no to właśnie.

00:41:20 Gaia pacjentka


Ja właśnie próbuję na siebie taką waszym mówię taką, jakby nalepkę na
siebie nałożyć takiej właśnie do takiego śmieszka grupowego takiej
osoby, która.

00:41:30 Gaia pacjentka


Takiej.

00:41:31 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jak ci z tą maską?

00:41:34 Gaia pacjentka


No w towarzystwie jest ok. Właśnie, no powiedziałam tak, czy tak jak
powiedziałam właśnie, że pola i Zosia dostała się takie osoby, które znają
je z tej drugiej strony, ale jak Jestem takie większej grupie osób nie
zazwyczaj właśnie jedną taką najbardziej uśmiechniętą osobą, że właśnie
nie lubię, bo ja też właśnie nie lubię takich osób, które zawsze takie
siedzą takie przybite i jakby nawet nie próbują gdzieś nie wiem.

00:41:57 Gaia pacjentka


Zrobić, jakby nie próbują niczego zrobić, żeby się lepiej poczuć. Nie wiem,
co powiedzieć.

00:42:01 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 48 of 60
Czyli według ciebie zakładanie maski jest chęcią?

00:42:05 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jest próbą zrobienia czegoś?

00:42:09 Gaia pacjentka


No tak dobrze to znaczy znaczy nie, nie wiem, czy mogę tak powiedzieć,
tylko moim zdaniem jak.

00:42:17 Gaia pacjentka


Jakby mi, że udaje, że udaje kogoś to, że w pewnym momencie może uda
mi się zmienić tą osobę, jak się przyzwyczaję do tego, że że w sumie tak
też mogę robić i że nie czuję się z tym źle i że może to coś zmieni.

00:42:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska


W tobie tak.

00:42:32 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Chcesz dostosować się do maski?

00:42:35 Gaia pacjentka


No.

00:42:37 Gaia pacjentka


No bo ta osoba, którą daje chciałabym właśnie nią być.

00:42:40 Gaia pacjentka


I właśnie dlatego, moim zdaniem jak będę?

00:42:44 Gaia pacjentka


Spróbowałabyś tą osobą? To może wreszcie nie będę.

00:42:47 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 49 of 60
Czy ten temat jest dla ciebie denerwujący, skoro pstrykasz palcami?

00:42:53 Gaia pacjentka


Trochę się, no ja nie, właśnie mówię, że nie jest taką osobą, która lubi
rozmawiać o takich bardziej właśnie niech głębokich rzeczach, tylko
takich właśnie.

00:43:08 Gaia pacjentka


No.

00:43:08 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A co to dla ciebie znaczy rozmawiać o?

00:43:12 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Trudnych emocjach.

00:43:15 Gaia pacjentka


Właśnie tym, jak się czułam z czymś jak się czuję teraz jak emocjonalnie
czegoś podchodzę, jakoś nie rozmawiam o tym za dużo z ludźmi. Dlatego
właśnie mnie to jest takie.

00:43:26 Gaia pacjentka


Mierze krępujące, ale takie trochę.

00:43:31 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Trudno.

00:43:32 Studentka psychologii Dominika Stefańska


O K.

00:43:34 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Opowiedz mi o takiej najlepszej rzeczy, która ci się w życiu zdarzyła,

Page 50 of 60
najlepsza z najlepszych.

00:43:40 Gaia pacjentka


Kupienie psa bardzo mi brakowało takiego właśnie.

00:43:44 Gaia pacjentka


Zwierzątka, które zawsze będzie i w długości przytulić.

00:43:48 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A taka najgorsza rzecz, która się wydarzyła w życiu.

00:43:55 Gaia pacjentka


To chyba stratowulkan właśnie.

00:43:58 Gaia pacjentka


To chyba taka jedna z najgorsza?

00:44:02 Studentka psychologii Dominika Stefańska


K.

00:44:05 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co potrafisz robić lepiej niż Twoi koledzy i koleżanki?

00:44:11 Gaia pacjentka


Tenisa.

00:44:13 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, a co robisz gorzej niż oni?

00:44:27 Gaia pacjentka


Można powiedzieć, że się uczę, jakby nie umiem się zbytnio uczy, bo ja
dużo rzeczy robię na logikę. Właśnie nigdy nie umiałam uczyć. Zawsze jak
próbowałam się uczyć, jakby nie wchodziło mi się tak do połowy.

Page 51 of 60
00:44:38 Gaia pacjentka
Więc dlatego ja w takich przedmiotach pamięciowych zawsze miałam
koszy oceny, albo na przykład matematyce to zawsze było dobrze.
Zawsze to była taka łacina logika.

00:44:47 Gaia pacjentka


Właśnie w polskim. Zazwyczaj to była taka.

00:44:50 Gaia pacjentka


Jak tam czwórkami wychodziła na koniec roku, to było takie, że było u
super z matematyki. To by tak piątka to tak zawsze była tak na luzie.

00:44:57 Studentka psychologii Dominika Stefańska


KA, jakbyś opisała siebie?

00:45:06 Gaia pacjentka


To byłoby ciężkie takie samo siebie tego dnia opisać.

00:45:14 Gaia pacjentka


Na pewno właśnie.

00:45:18 Gaia pacjentka


I że mogę właśnie te sekrety ludzi. Nie wiem, że.

00:45:23 Gaia pacjentka


Jest osobą, przy której ludzie zaczęli czują się jakby komfortowo. Jestem,
przy której ludzie właśnie nie są tacy spięci, że się boją. Co powiedzą?
Tylko właśnie są, przy której jak tak patrzę po ludziach, nie zawsze jak z
nimi Jestem, to bardzo dużo rzeczy i mówią sobie.

00:45:38 Gaia pacjentka

Page 52 of 60
I ja się z tym dobrze czuję, bo dlatego mam. Wtedy mam takie wrażenie,
że Jestem sobą, które ludzie ufają.

00:45:45 Gaia pacjentka


O K to ja też?

00:45:49 Gaia pacjentka


Nie, no dobry gust muzyczny.

00:45:51 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, czy czasem boli cię głowę?

00:45:55 Gaia pacjentka


Jakie są chora?

00:45:56 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ty czasem boli cię brzuch?

00:45:59 Gaia pacjentka


Jaką okres, tak?

00:46:01 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy boli cię coś innego w ciele?

00:46:05 Gaia pacjentka


Kolana często.

00:46:07 Studentka psychologii Dominika Stefańska


W związku z Tenisem OK. Jeden stron też trochę. Czy czasem słyszysz
coś albo coś, co wydaje ci się? Nie wiem niezwykłe albo dziwne, czego
nie słyszy nikt inny.

00:46:22 Gaia pacjentka

Page 53 of 60
Nie znaczy, że się zdarzy. To mnie woła mnie woła, a.

00:46:26 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok a czy czasami widzisz coś dziwnego, czego nie widzą inni?

00:46:30 Gaia pacjentka


Nie.

00:46:32 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co, pamiętasz z okresu swojego dzieciństwa?

00:46:36 Gaia pacjentka


Wycieczkę do ciśnienia rzędu.

00:46:39 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jak to zapamiętałaś?

00:46:41 Gaia pacjentka


Byłam tam właśnie z taką kolej przyjaciółką i colon i wziąłem. Właśnie
byłem na disneylandzie, jakoś chyba 6 lat.

00:46:49 Gaia pacjentka


Pamięta pan Amos, jakim towarzyszy, że byłam wtedy bardzo szczęśliwa i
byłam taka zaskoczona wszystkim, że te bajki to wszystko jakby
przerywał. To było tutaj, że jakby.

00:47:01 Gaia pacjentka


Widziałam te wszystkie lalki, jakby ludzi lalki, które widziałam w filmach
prostu. Byłam taka zachwycona tym wszystkim.

00:47:10 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok opowiedz mi o swoich snach. Czy masz jakieś takie sny, które na

Page 54 of 60
przykład wracają do ciebie? Czy coś ci się powtarza?

00:47:21 Gaia pacjentka


Nie pamiętam swoich z nich większości, a i pamiętam zawsze tak przyjść
dzień po dniu jego jakością się tam przez pływają. Jakie masz marzenie?

00:47:32 Gaia pacjentka


Marzenia chciałabym odnieść jakiś sukces, żeby żyła w dobrobycie,
żebym nie miała takich.

00:47:40 Gaia pacjentka


Czynienia po prostu problemów z.

00:47:43 Gaia pacjentka


Nie, że mogła pójść na zakupy spożywcze i nie martwić się ilość zaparzy
tego nie wiem właśnie, żeby podzielić, no żeby nie wiem mieć pracę, w
której.

00:47:57 Gaia pacjentka


Żeby po prostu być dobrze wykształconą osobą i żeby zarabiać dużo w
życiu i żeby podnieść sukces po prostu.

00:48:04 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jeżeli nie widzę samo?

00:48:06 Gaia pacjentka


Żeby mieć męża dzieci znaczy męża nie do końca, ale dzieci chciałabym.

00:48:11 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Dobra, a lubisz jakieś zwierzęta? No wiem, że psa tak i koniec.

00:48:18 Studentka psychologii Dominika Stefańska

Page 55 of 60
A jakie masz takie szczęśliwe wspomnienia?

00:48:22 Gaia pacjentka


Chyba wspomnienia.

00:48:29 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Już wiemy, że Disneyland.

00:48:31 Gaia pacjentka


Tak.

00:48:32 Gaia pacjentka


Na pewno jak idzie na jakieś obozy. Przykład jak byłam w Grecji w tym
roku, to miałam bardzo fajny wspomnienia stamtąd, bo bardzo fajnie.
Pierwsze jest właśnie na wyjeździe, na którym jak byłam.

00:48:44 Gaia pacjentka


Tylko jakby z moimi właśnie znoszą i z polą byłam i byłyśmy same i nie
było rodziców. Nie było osób, które znamy, byśmy tak po prostu wietrze.

00:48:53 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Ok, jakbyś miała 3 życzenia takie do spełnienia. Ja bym była złotą Rybką,
to co chciałabyś, żeby się spełniło.

00:49:06 Gaia pacjentka


Robiłem poszła na studia dobra medycynę, żeby miał pani żebym te
studia dobrze skończyła.

00:49:14 Gaia pacjentka


Czy właściwie akceptować? Nie wiem, czy to jego życzenie mogłabym
wiedzieć.

Page 56 of 60
00:49:17 Studentka psychologii Dominika Stefańska
No sobie, że Jestem złotą rybką i ja, ale mówisz do mnie życzenia. Chcę.

00:49:24 Gaia pacjentka


Jako trzecie.

00:49:28 Gaia pacjentka


I mieć fajne auta.

00:49:30 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Na przykład jakie?

00:49:31 Gaia pacjentka


Nissan SKYLINE Gt ROK.

00:49:36 Studentka psychologii Dominika Stefańska


I myślisz, że te marzenia są do zrealizowania?

00:49:38 Gaia pacjentka


Są właśnie. Sądzę, że jeżeli właśnie odniosę właśnie jeżeli będę tym
lekarzem, którym chcę być i będę znaczy i chciałam, nie wiem, czy
chciałam być lekarza w Polsce. Myślę, że nie. Na przykład jeżeli posiada,
poleciałam do Stanów, to abym zrobiła lekarzem i gdzieś dobrym. Myślę,
że byłoby to do osiągnięcia się auta, a samoakceptacja.

00:50:01 Gaia pacjentka


Na tym, że popracuje. Myślę, że będzie to możliwe.

00:50:07 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Co jeszcze chciałabyś robić, co chciałabyś robić, jak będziesz starsza?
Oprócz osiągania sukcesu i jeżdżenia swoją furą?

Page 57 of 60
00:50:19 Gaia pacjentka
Chciałem mieć konia i więcej psów.

00:50:23 Gaia pacjentka


Nie wiem, tak jakoś?

00:50:24 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Wszystkie Boston terriery.

00:50:26 Gaia pacjentka


Tak Golden retrievery też.

00:50:30 Gaia pacjentka


Nie przemawiają takie takie duże i takie.

00:50:33 Gaia pacjentka


Mhm.

00:50:35 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Czy jesteś osobą wierzącą?

00:50:38 Gaia pacjentka


Nie.

00:50:39 Studentka psychologii Dominika Stefańska


A w coś wierzysz w cokolwiek?

00:50:42 Gaia pacjentka


Nie no tak.

00:50:44 Gaia pacjentka


Wierzyć w coś wierzą w reinkarnację jakiś czas. Teraz nie myślałam o tym
jakoś zbytnio.

Page 58 of 60
00:50:51 Gaia pacjentka
Ale myślę, że jak kończy się w życie jedno to zaczyna się jakby drugie, że
się wy odrodzisz.

00:50:58 Gaia pacjentka


W postaci albo jakiegoś zwierzęcia, albo innej osoby i tak dalej.

00:51:06 Gaia pacjentka


Wierzę w to, że fobie są czymś, przez co umarliśmy w poprzednim życiu.

00:51:10 Gaia pacjentka


To gdzieś taką teorię usłyszałam i tak pomyślałam, że w sumie to może
mieć sens.

00:51:14 Gaia pacjentka


Że może właśnie przez to boję się.

00:51:16 Gaia pacjentka


Oceanów i.

00:51:18 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Że mogłeś kiedyś się użyć w ten sposób na.

00:51:20 Gaia pacjentka


Przykład kiedyś?

00:51:22 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Jak myślisz, co może nie, tyle, że myślisz, co dla ciebie w życiu jest
najważniejsze.

00:51:39 Gaia pacjentka


Myślę właśnie, żeby nie zostać jakby samemu, żeby zawsze gdzieś tam,

Page 59 of 60
jakby otoczona ludźmi, żeby nie chciałabym zostać sama, nigdy także bez
przyjaciół, bez znajomych, bez niczego, że po prostu być samą i nie
wiedzieć, gdzie są zrobić.

00:51:55 Studentka psychologii Dominika Stefańska


To jakby inaczej odpowiedzieć na to pytanie, co dla ciebie w życiu jest
ważne w życiu ważne są te relacje.

00:52:05 Gaia pacjentka


Tak.

00:52:05 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Tak o k czy jeszcze chciałabyś mi coś powiedzieć albo coś zapytać?

00:52:13 Gaia pacjentka


Mm.

00:52:16 Gaia pacjentka


Balinie.

00:52:22 Gaia pacjentka


Daje mi się, że wszystko.

00:52:24 Studentka psychologii Dominika Stefańska


Dziękuję.

00:52:25 Gaia pacjentka


Dziękuję.

Transcribed by Transkriptor

Page 60 of 60

You might also like